Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Vet at dette skrives under på syklehuset men lurer på om dette er på et eget skjema. Den dagen jeg reiste hjem fra sykehuset ville de at far skulle skrive under på farskapet, men han hadde ikke tid å komme innom. Avtalen med sykehuset var at de skulle sende papirene videre uten hans underskrift. Jeg måtte skrive under på et ark men hun som kom med arket hadde det så travelt at jeg fikk ikke lest hele, men mitt navn og adresse sto der og hans navn og adresse. Regnet med at jeg skrev under på at jeg hadde født et barn. Burde jo selvsagt sjekket dette nøyere men litt ammetåke og litt stress så ble ikke dette gjort. Fikk melding hos bf at han hadde vært innom sykehuset noen dager senere å skrevet under på papiren. Det jeg lurer på da er om han da kunne krysset av for delt foreldre ansvar uten at jeg var der og vet det eller om dette er et helt eget skjema?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Før i tiden var det hvertfall på samme arket som far tok på seg farskapet. Mor trenger ikke skrive under på at far påtar seg farskapet, men mor og far må skrive under om far og mor skal ha delt foreldreansvar. Jeg husker ikke at jeg skrev under på noe annet, og jeg skrev heller ikke under på delt foreldreansvar. Men dette er en del år siden.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 jeg ville ha ringt Nav- evt føden å hørt.. kan være greit å ha det formelle i orden slik at det ikke blir noen overaskelse senere. Vet det sto noe om dette med mor og far på forskjellig adr i veiledningspapiret fra NAV jeg fylte ut, men det er jo vanskelig nok å få alt der når man ikke er i ammetåka så.. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå