Gå til innhold

Hvor er det man skriver under på delt foreldre ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette skrives under på syklehuset men lurer på om dette er på et eget skjema.

Den dagen jeg reiste hjem fra sykehuset ville de at far skulle skrive under på farskapet, men han hadde ikke tid å komme innom. Avtalen med sykehuset var at de skulle sende papirene videre uten hans underskrift. Jeg måtte skrive under på et ark men hun som kom med arket hadde det så travelt at jeg fikk ikke lest hele, men mitt navn og adresse sto der og hans navn og adresse. Regnet med at jeg skrev under på at jeg hadde født et barn. Burde jo selvsagt sjekket dette nøyere men litt ammetåke og litt stress så ble ikke dette gjort.

Fikk melding hos bf at han hadde vært innom sykehuset noen dager senere å skrevet under på papiren.

Det jeg lurer på da er om han da kunne krysset av for delt foreldre ansvar uten at jeg var der og vet det eller om dette er et helt eget skjema?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt folkeregistret og hør om du står med aleneansvar eller ikke. Jeg sto merkelig nok med aleneansvar for første ennå jeg skrev under på sykehuset at vi skulle ha delt of vi var samboere.

Minste var vi gift når kom til så da gikk det automatisk og når vi gikk fra hverandre måtte vi sende skjema for at jeg skulle få alene. (Far flyttet ut av landet så ville vært vanskelig for han å få skrevet under på papirer.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...