Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 datteren min er 3 mnd, og jeg har så lyst til å beg med grøt... sønnen min fikk da han var 3mnd og 3 uker... er det for tidlig å gi nå??
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Ja, jeg synes det er for tidlig. Vi begynte ikke før hun var 6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Hvorfor vil du gi grøt? Trenger han det? Jeg begynte å gi grøt da min var 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 husker bare at sønnen min ble i mer godt humør, virket som han ble mettere. mer fornøyd rett og slett. datteren min sovner stadig til flasken, så hun får ikke i seg all melken. hun våkner da etter kort tid og er kjempesulten. tenkte at hun kanskje kunne holdt seg lenger mett på grøt. bare en gang om dagen da... er usikker, det er derfor jeg spør her hi
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 mine fikk smake grøt når de var passert 3 mnd. , middag 4 mnd. største var glad i grøt ikke minste så da ble det mer flaske og velling
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Ta og prat med helsestasjonen før du begynner med grøt. Hvis man begynner for tidlig så kan det ødelegge tarmene til barnet.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 ja, hadde ikke tenkt å gi et fult grøtmåltid enda, men noen få skjeer, og så litt melk, så hun ble god og mett... helsestasjonen er veldig firkantet føler jeg, og sier alt som står i boken. så det er derfor jeg spør dere, og deres erfaring på deres små... hi
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 ingen andre som ga grøt tidlig??? hi
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 3 og en halv måned var tulla når hun fikk smake grøt og baby-youghurt. hun er mme barn og trengte mer næring enn det melka kunne gi. Gradvis økte vi mengden på måltidene og de ble faste. fra 6 mnd av spiser hun to grøtmåltid og middag hver dag. Hender hun får baby-youghurt innimellom + mme. Helsestasjon var helt enig i at det var riktig avgjørelse. Hun var over 4 kg ved fødsel, og fordrer mye mat
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Jeg begynte med grøt da sønnen min var rett vover 4 mnd.. Han var tydligvis veldig sulten, og det å amme 4-5 ganger om natta, det må jeg ærlig innrømme at det orket jeg bare ikke.. Liten vits i å skulle gjøre ting "riktig" hvis det sliter det så ut at det går ut over gleden med å være mamma gjennom dagen fordi man er helt utmattet.. Men det er nå min mening. Sønnen min ble lykkelig, trengte bare pupp 1 gang i løpet av natta de første ukene og begynte å sove rundt vet 5 mnd. Så her var det er suksess, og kommer deffinitivt ikke til å ha noen betenkligheter med å gjøre det samme med neste mann hvis jeg ser behovet for det! Du kjenner ditt barn best;o) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Er ein grunn til at dei ikkje anbefalar å gje fast føde til babyar under 4 mnd. Har med modninga til tarmane å gjere, og at det kan disponere for tarmsjukdomar seinare i livet. Eg prøvde då mini var litt over 4 mnd, då han hadde ein uroleg periode, men han byrja å bæsje grønt fleire gongerfor dagen, så eg ga meg fort. No prøver eg på nytt ved 5,5 mnd, og no går det bra for magen, men han er ikkje så interessert i å ete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå