Gå til innhold

Noen som har erfaringer fra Kongsberg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fint sted å bo for både voksne og barn. Høyskolemiljøet og forskningsmiljøet gjør at det er flere opplyste mennesker enn snittet for småbyer. Fantastisk natur. Aktive idrettslag. Fint musikkmiljø.

Skrevet

Vokst opp i kongsberg, men bor ikke der nå da.

Kongsberg vil jeg si er en bra by og vokse opp i. Til å være en småby finnes det likevel noe å finne på.

Kongsberg har en fantastisk natur, vi har en byhistore som er verdt å få med seg. Kongsberg er sølvby nr 1;) Og det finnes en del gruver i den fine naturen i tillegg til den store gruven man kan ta tog i. Kongsberg har bergverks og laagendals museum som forteller mer om Kongsbergs histore. Vi har også noe som heter for drekkedagsnatta 22 desember, som er en tradisjon fra den tiden gruvemennene fikk julelønnen sin. (vet ikke helt om drekkedagsnatten er å anbefale lengere, siden det har gått noe vildt for seg de siste åra).

Har du småbarn har også kongsberg childplanet, verdt å sjekke ut. Trur også det fortsatt finnes en del familegårder å besøke i omerådet også. I hvartfall på bygda utenfor kongsberg er det mulig å få se dyr og kjøpt helt ferske råvarer som grønnsaker,frukt, honning og andre spennende ting.

Kongsberg ligger sentralt til så det er lett å komme seg til andre byer via f.eks tog.

Kongsberg er også kejnt for jazzen og en et lite stykke unna ligger Notodden som har Blusen:) (Noe man må bare ha med seg;P)

Det er masse mere jeg kunne fortelle om Kongsberg, men det blir for mye å skrive. Så kort: Kongsberg er en grei små by, der man kan få tak i det meste og det er en by med mange muligheter.

Skrevet

Hei! Jeg bodde litt over et år i Kongsberg, savner byen, var utrulige mye koslige folk der! Syns også det var lett å bli kjent med nye mennesker der, imøtekommende. samt at tog/buss forbindelser var veldig bra:) Ikke så stort å uoversiktlig men mange fine tilbud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...