Gjest Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg lurer på om jeg skal ta vaksinen. Datteren min blir 4 uker imorgen. Jeg har hver syk i snart 5 dager nå med feber, frysninger, tretthet, diarè og kvalme. Vet jo ikke om dette er svineinfluensa, vanlig influensa eller omgangssyken. Og vil ihvertfall ikke utsette datteren min for enda en runde med sjukdom her i huset, er bekymret nok som det er nå for at hun skal bli/har blitt smittet av meg. Så jeg har veldig lyst til å ta vaksinen, men er igjen så usikker siden jeg ammer. Hva ville du gjort?
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 hei du! Jeg har vært i å vaksinert meg i dag. jeg har en sønn på 5 uker, og ammer.. De sa at det hadde ikke noe å si for han..( ammingen) Så jeg valgte å ta den. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort det. JEg gjorde det fordi jeg er redd for å få det + atjeg ikke vil smitte min lille sønn hvis jeg hadde vert så uheldig å fått det.
septbaby09 Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Mamma til en prins; Hvorfor fikk du ta den? Syns det står overalt at det bare er de i risikogrupper som får ta? Leste i avisen at de med barn under 6 mnd skulle bli den neste risikogruppen, men at vi ikke er det ennå. Min er 5 uker idag.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg var innom legekontoret der jeg bor å spurte om jeg kunne få ta den, med tanke på at jeg har en liten.. Å ja, jeg fikk det.. Jeg bor i Rogaland, Sandnes..
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 hvilken avis leste du det?
septbaby09 Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Det var i VG forrige uke tror jeg det var. Hmm... kan jo høre med fastlegen min, men tviler, bor i oslo!! Man blir jo bekymret for disse små, så har jeg en mann som jobber i fengsel som fengselsbetjent syns jo han burde få, mange mennsker på et lite område!!! jaja, noen som vet hvordan det går med disse små om de får det??
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 vae på helsestasjonen for 2 uker siden og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne få den. bor i oslo. tror nok det er veldig forskjeller i landet/bydeler
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Er jo bare en fordel å ta den når du ammer siden antistoffene du produserer vil overføres til babyen med morsmelken.
Ise* Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Vi tok vaksinen for to dager siden. Helsesøster fortalte at de ØNSKET at stoffene fra vaksinen skulle går over i melken, og så videre til barnet, og håpet dermed at barnet skulle få en form for immunitet. Hun viste til at andre vaksiner som mor tar, feks mot røde hunder, gjør barnet immunt det første leveåret..Uansett kunne hun også fortelle at veldig få babyer blir syke,og at på verdens basis har veldig få spedbarn fått komplikasjoner, heldigvis!
Bolla74 Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Jeg har tatt vaksine, og fikk beskjed om at da ville antistoffene gå over i melken. Jeg sliter litt med ammingen og har mest lyst til å gi opp, men nettopp på grunn av at jeg har tatt vaksinen og at dette beskytter babyen prøver jeg en stund til. Han er nå 7 uker. Her i kommunen har de begynt å vaksinere småbarnsforeldre, da dette er den neste risikogruppen.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Jeg skal ta vaksine imorgen sammen med sambo, for å beskytte vesla. I min kommune så starter de med å vaksinere familie til de i risiko-gruppene, samt foreldre til barn under 6 mnd i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå