completely3 Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Hei jenter! Jeg skal nok ta vaksinen snart, er nettopp kommet i uke 13. Jeg ser listen er lang over dere som allerede har tatt den. Ser bivirkingene dere har er vond arm og hodepine mm. Men nå når det er gått en tid etterpå, kan dere si noe om bivirkninger i ukene etter? Noen som har vært på UL etterpå og fått bekreftet at alt er fint med knøttet også? Jeg er litt nervøs for dette og gruer meg til vaksinen.....
saa09 Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Det lurer jeg også på. Jeg er 13 uker, og har satt meg på venteliste hos legen idag!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg har ingen bivirkninger... jeg tok den for 14 dager siden... Har ikke hatt feber eller vore syk i ettertid heller.. Var bare litt øm i armen den 1 uken..
86modell* Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Nå er det snart to uker siden jeg vaksinerte meg og var bare de to-tre første dagene at jeg kjente bivirkningene. I ettertid har det gått helt fint. Skal ikke på ultralyd før om to uker.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 tok vaksinen for ca 2 uker siden, hadde øm arm i ca 2 dager.. etter det har alt vært i orden :-) skal på UL i morgen..
SurferMamma Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Øm arm i to dager, men ikke ømt nok til at du behøver grue deg til det! Ellers ingen andre reaksjoner. Lykke til
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Tok vaksinen for 14 dager siden,er 26 uker på vei nå. Dagen etter var jeg slapp i formen,men har ikke hatt noen flere sympt. Babyen er kjempe aktiv i magen,så hun er i kjempe form:-)
kakkabette mai10+april12 Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Samme her, tok den for to uker siden, og var rød, øm og hoven rundt stikkstedet i to dager (verst dag to). Etter det ingen plager. (men fortsatt en liten hard klump der, men den er ikke vond) Er enda en måned til jeg skal på ultralyd. Lykke til - det går sikkert fint :-)
Ann Helen Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Tok den for to uker siden, og hadde bare vondt i armen et par dager. Han her lille karen i magen hopper tau i navlestrengen, kjempeaktiv:-) Ellers merket jeg ingen bivirkninger:-)
*Idae123 Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Heisann... Jeg har tatt vaksinen og er 22+2 (idag) Som du skriver så hadde jeg også vondt i armen noen dager, og det er jo en av dem mest normale "bivirkningene" jeg å hadde vondt i hode, men det var en lufte tur ut med bikkja så var det over.. =) Jeg har ikke vært på noe ultralyd, men nurket mitt sparker som bare det, så hun har nok ikke hatt noe skade av sprøyta, ut ifra det jeg føler nå da... Det har vært mye diskusjoner om sen komplikasjoner f.eks at det vil komme frem når ungen er 2 år kanskje, at dem da finner ut at ungen igrunn har tatt skade av vaksinen.. men jeg tenker som så at hvis det var så farlig med vaksinen, og hvis det var et stort tilfelle, så ville di først og fremst ikke anbefale den for gravide, og for det andre så var det godt over 40 stk gravide kvinner som tok vaksinen på den helsestasjonen jeg var på, tviler på at ca 40 unger får skade av den.. og jeg har ikke lest eller hørt om tilfeller hvor det har gått galt med graviditeten etter å ha tatt vaksinen, jeg har bare hørt at folk i risikogruppen som fikk infulensaen har død av den, altså de 16 menneskene som har død av den... Jeg er fornøyd med valget jeg tok =) Lykke til...
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 han sparker som bare det her å Merket ingenting, bortsett fra vondt i armen.. er snart 2 uker siden jeg tok den
Guttemamma til tusen :) Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 jeg er i uke 27, tok vaksinen for snart 2 uker siden. Var på ultralyd uka etter vaksinen, og alt var fint:) masse liv i gullet i magen, og selv hadde jeg ingen bivirkninger:) Korttidsbivirkninger er de jo temmelige sikre på at nurkene ikke får, det er jo langtidsbivirkningne som de ikke har mulighet til å forske på (me, lære og skrivevansker, adhd ol), men sånn er det med de fleste vaksiner vi selv tar, og de vi gir barna våres. Det vi vet er at vaksiner er brukt i 150 år, og vi har mye lavere dødighet nå enn da, nettopp fordi vaksiner har klart å rydde ut alvorlige folkesykdommer!
completely3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. november 2009 Hei alle sammen som har delt sine erfaringer slik at jeg kunne ta vaksinen med lettere hjerte. Nå er det gjort for min del også. Krysser fingrene for at dette var det rette. Tusen takk.
hjjkaqhd Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Ungen sparker enda, så jeg regner med det har gått helt fint.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Jeg tok vaksinen for snart 3 uker siden. Jeg har ikke merket noen bivirkninger i ettertid. Eneste jeg merket til vaksinen er at armen min var fullstendig ubrukelig i 3 dager. Var så vond at det til og med var vondt å ha genseren på! Jeg er 24+1 i dag og den vesle jenta mi sparker og koser seg så tror ikke hu har tatt noe skade av det heller :-)
Annci<3 Skrevet 9. november 2009 #16 Skrevet 9. november 2009 Hva er egentlig greia med at så mange får bivirkninger av vaksinen? Har aldri opplevd noe ubehag med andre vaksiner tatt opp gjennom årene, hva er så spesielt med denne?
majami Skrevet 9. november 2009 #17 Skrevet 9. november 2009 Hei! Var på UL idag og alt var strålende Er 14 uker på vei, og tok vaksinen for halvannen uke siden. Fikk vondt i armen noen dager etterpå, ellers ok. Har vært litt bekymret for ev. abortfare, men har bestemt meg for ikke å være det mer.
MammaMø med to små Skrevet 9. november 2009 #18 Skrevet 9. november 2009 hei:) hadde ingen bivirkninger annet enn øm arm:) ja vi var på ordinær UL 4 dager etter at vaksina var tatt og alt var strålende der inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå