Gå til innhold

Potte eller direkte på do-ringen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 17 mnd har begynt å si til oss når han bæsjer og/eller tisse. Av den grunn tenker jeg at vi så smått kan begynne med avvenning.

Vi har kun toalett i 2.etg. Han gir beskjed idet han bæsjer/tisser. Bør vi da ha en potte stående i 1.etg til å begynne med, eller skal vi gå rett over på doringen, og heller "springe" opp med han når han må på do?

Noen erfaringer å komme med?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte inn begge deler, men barna mine ville sitte på do uten do ring og potta bare tullet de med.

Egentlig like greit å venne de til doen slik den er, når man er ute på farten er det litt slitsomt å dra med seg potte og doring under armen... ;-)

Skrevet

Doring! Blir lett noe søl med den potta, for ikke å snakke om vasking etter bruk osv... Jenta vår satt på doring fra hun var ett år. Var kjempestas. Nå må jeg vel desverre gå til innkjøp av ei potte snart. Har tvillinger, men doen er ikke dobbel(hehe...)... Ser for meg det blir bråk(og muligens noen ekstra uhell) etterhvert hvis begge skal på do samtidig og en må vente... Så inntil de blir store nok til å gå på do selv, så de kan gå i hver sin etasje må vi vel ha potte tilgjengelig... Hvis ingen har noen andre gode råd da?

Skrevet

Da ser det ut til at det blir doring=) Brukte du noe belønningssystem?

Skrevet

I starten leste vi mye bok når hun satt å do. Prøvde en periode med klistremerkesystem for å slutte med bleie, men det ble bare tull. Hun var veldig flink til å bæsje på do, så hadde ikke mange bæsjebleiene fra hun var ett år ca. Slutta helt med bleier rett før hun fylte 3. Da sa hun en morgen at "mamma, jeg har slutta med bleier, jeg", og da ble det sånn:-)

Skrevet

Hehe, så herlig:) Får komme meg ut å kjøpe doring..- og kanskje se etter en ny bok, event noe å belønne med:)

Skrevet

Rett på doen har vi praktisert her, med potte om han absolutt ville.

Doen har alltid blitt brukt, uten å ha sånn barnering på lokket.

Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...