Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Dette er mitt tredje barn, og til de to første hadde vi Simo dypvogn, som jeg var utrolig fornøyd med!!! Den hadde veeeldig god plass i bagen, var nyyydelig å trille pga god fjæring, og jeg syns den var veldig fin. Vi solgte denne vogna da Emma var ferdig med den for å få færre ting å lagre på, så denne gangen må vi kjøpe en ny vogn. Men nå syns jeg det finnes så mange å veldge mellom at jeg blir helt forvirra. Det viktigste for meg er fjæringa, tror jeg...det er viktig at vogna er myk og god trille - ikke bare på asfalt, men å på grus og skogsvei. Hva anbefaler dere - eller hva skal dere ha? Jeg trenger tips og råd og anbefalinger. Jeg syns TFK joggster ser veldig bra ut, men føler 3hjulinger blir ustabile med tanke på å trille tur i marka. Størrelsen på bagen syns jeg å er viktig - vil ikke ha de vognene med så liten bag at ikke man får oppi en god dunpose. Jeg har termin i juli, så jeg tenker det er ok at babyen kan bruke vogna over vinteren med god plass i bagen. Hva syns dere?
snart_2barnsmor Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Mountain buggy .. ingen tvil. har hatt mange vogner, men denne er helt uslåelig!!! litt dyr, men verdt pengene!!!!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg har kjøpt mg Brio Sing duo nå, og er meget fornøyd ettersom jeg kan ha sportsdelen begge veier. Så tar den utrolig liten plass når du slår den sammen :-)
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg har kjøpt Emmaljunga edge duo. Kjøpte den brukt på finn fordi dette er vår siste:) Men den er like fin som ny. Den er stor og romslig, stødig og stabil, veldig lett å trille og veldig pen:) Jeg kjøpte først quinny freestyle trehjuling, men solgte den igjen rett etterpå. Den var så ustødig og åpen som bagvogn. Den var utrolig god å trille likevel, så vi kommer nok til å kjøpe en sånn vogn i sommer, men da skal jeg ikke ha med bag-delen, bare kun bruke den som sportsvogn.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Med første og andre baby hadde vi også simo kombi,og jeg elsket den vognen,så stødig,god å trille sommer,vinter eller skog og mark. Så solgte vi den...og nå kommer 3 baby i februar,og vi har kjøpt simo kombi på finn.no,2200 kr for vogn og stellebag,2007 modell:-)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Vi har kjøpt emmaljunga city cross med city bag. Mye att og fram med den bagen. Syntes den så så liten ut. Jeg ville egentlig ha simo kombi. Men det er plass til en god stor voksipose i city bagen. Den er bare litt smalere nederst ved fotenden.. så den ser mindre ut. Etter mye tenking kunne jeg foreløpig ikke vært mer fornøyd med valget. Vi måtte ha en vogn som fint kan trilles på asfalt, inne på kjøpesentre, grusevei, og "sikkerlig bondelandet"+ lett inn og ut av bilen (11kg:D) Har 4 stødige hjul, kan snu bagen begge veier. Gleder meg til å ta den i bruk.. kun foreløpig trillet den litt inni i stuen og pakket inn en bamse på størrelse med en baby for å prøve voksiposen og saueskinnsposen;p Vi skal ha vinterbaby:)
♥Madame_Mim♥ Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Jeg vil anbefale Brio kombi :-) Fordelen med denne fremfor duo vognene er at man slipper å finne en lagringsplass til den delen man ikke bruker, bagdelen eller sportsdelen. Vi har ikke så stor lagringsplass inne hvor det er lunt og godt uten mus, så da var dette et enkelt valg for oss. Bor på gård med mye mus og da er ute i garasjen helt uaktuelt... Jeg personlig synes brio kombi og simo kombi er veldig like både i størrelse, komfort og fjæring. Det som til slutt ble avgjørende for oss var prisen. Brio kan kjøpes mye billigere i sverige :-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg tror vi kommer til å beholde vogna vi kjøpte til nr.2 som er Brio Sing, selv om denne egner seg best som byvogn og er noe vanskelig å trille i dyp snø. Men den er lett og kjempegod å kjøre. Kan styres lett med bare en hånd. Ville kjøpt Emmaljunga Duo Edge eller TFK Joggster hvis jeg skulle hatt ny. Hadde Emmaljunga Smart Duo til den første og likte den veldig godt pga bagdelen og god å trille på all slags underlag, men jeg synes sportsdelen så noe uferdig ut. TFK har vel markedets lengste bag tror jeg og vil jo derfor egne seg til neste vinter for din del.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. november 2009 Tuuuuusen hjertelig takk alle sammen - for gode og saklige svar!!! Da blir det nok jaffal en 4hjuling som bagvogn. Men liker best fasongen på 3hjulingene som sportsvogn, av en eller anna grunn. Men det får vi se på når den tid kommer Takk igjen alle sammen - å jeg vil GJERNE at flere svarer
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Jeg har TFK joggster og jeg går masse turer i skog og mark med den. Ikke noe problem med stabiliteten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå