Gå til innhold

Avslutte amming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en gutt på 10 mnd som jeg ammer ennå. Han koser seg sånn med pupp, men jeg får høre at nå må jeg slutte med denne ammingen i god tid før neste kommer i februar. Men jeg synes det er så vanskelig. Jeg vil slutte å amme før jeg får neste, men hvor lang tid må jeg beregne på det. Han bruker puppen mer og mer på natten så det tar jo litt på. Sover ikke så godt, men hva tror dere er best? Er det på tide å bite tennene sammen og avslutte ammingen nå?

Noen som kan gi meg gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva? hvorfor skal og vil du avslutte ammingen? Og hva er det med folk som du trolig lar deg påvirke?

Det er ingenting i veien å amme i graviditeten og når nestemann kommer i februar. Det er bra for barnet om det ammes inntil 2 år i hvert fall. Baby har prioritet når den er der, det er klart, deretter førstemann, men det er vel bare bra for søskenforhold, også når de er så tett og trenger egentlig begge pupp enda.

Nei, stå på og amme videre hvis det er det du og barnet vil...men om du begynne å bli lei og sliten, skal du selvsagt også tenke på deg!

Skrevet

Jeg har hørt at når man blir gravid igjen, mens man ammer, så blir det en bismak på melka som gjør at det er lettere å slutte. Jeg vet ikke om det stemmer.

Da min eldste var 12 mnd ble jeg gravid igjen, jeg ammet han fram til han var 16 mnd. Da fikk vi beskjed om at jeg ventet tvillinger, og jordmor anbefalte meg å avslutte amminga. Både for å samle krefter siden det var to, og fordi tre barn delt på to pupper kan bli hektisk.

Avenninga gikk smertefritt, lå med t-skjorte på i en uke, der pappaen tok seg av trøstinga.

Jeg ser ingen grunn til å avslutte amminga så lenge du trives med det, det er mye kos og verdifulle dråper. Gjør det du selv synes er best for DEG, så går det bare godt! ;) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...