To tette og ei badehette ;) Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg fikk beskjed at jeg hadde det da jeg var på utredning pga blødning. De sa også at mest sannsynlig så ville morkaken flytte seg oppover etterhvert. Men når skjer dette? Er i uke 15 nå. Hva slags info fikk dere? Jeg fikk bare at jeg skulle leve som normat, men unngår å løfte tungt.
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Min var flyttet seg opp til ord ul.. Jeg hadde den i uke 20.
Mari med gutt nr 3 Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg var på ultralyd i uke 20. da lå den å dekket for åpningen. Måtte få ny ultralyd i uke 28, som er i neste uke. Har jo mest sansynelig flyttet seg da Fikk ikke lov til å løfte mer en 10 kg sa de, men har jo en liten på 10 mnd, så jeg må jo løfte litt, men det har gått veldig fint.
lovise78 Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde lavt liggende morkake på den ordinære ultralyden, og skal til ny ultralyd igjen i uke 32. I følge jordmor som foretok ultralyden skulle jeg leve som normalt. Sex og tunge løft var ikke farlig, men skulle selvsagt si ifra om jeg fikk blødninger. Kommune jordmor var derimot mer forsiktig, og ba oss være forsiktige både med sex og tunge løft. Siden jeg ikke har hatt blødninger, har vi valgt å leve som normalt. Jobber som sykepleier og har mange tunge løft og vendinger i løpet av en dag. Jordmor på sykehuset sa at i 90% av tilfellene flyttet morkaken seg oppover ettersom livmoren vokser :-) Vi satser på at hun har riktig!!
saa09 Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 I forrige svangerskap hadde den flyttet seg til uke 32, jeg fikk beskjed om og leve som normalt. Jeg var student på den tiden, så jeg hadde egentlig ingen utfordringer som tunge løft osv. Denne gangen har jeg også lavtliggende morkake, og heller nå har jeg ikke fått beskjed om å ta det rolig. Jeg jobber i barnehage!
Lillevenn33 Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde forliggende morkake i uke 18 men den hadde flyttet seg i uke 27 (privat UL). Skal på sjekk på sykehuset i uke 32 (som er vanlig ved lavtliggende morkake).
tingeling81 Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Med nr.1, hadde eg det når eg var på ordinær ultralyd, men hadde flytta seg oppover når eg var på kontroll i veke 32. Fekk ikkje beskjed om å vere forsiktig med noko heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå