Gå til innhold

Noen som vurderer å utsette/har utsatt Pneumokokk-vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla blir 3 mnd om noen dager og skal til kontroll neste uke. Da er det jo trippelvaksine og Pneumokokk-vaksine, men jeg kjenner jeg ikke helt liker å skulle la henne få begge på en gang. Vi lot minstegutten få begge, men angret meg egentlig litt etterpå og skulle gjerne ha utsatt den litt. Grunnen er egentlig bare at jeg synes det er mer enn nok med alt i trippelvaksinen som sprøytes inn i en så liten kropp, og vesla er kronisk småforkjølet også. Kan heller ta den når hun blir litt eldre tenker jeg. Eller kan de det?

Noen andre osm har noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg droppet den til jenta på to. Fulgte ellers normalt vaksineprogram.

Kommer til å droppe den til den nye og.

Sjansen for at hun får akkurat den hjernehinnebetennelsen av alle hjernehinnebetennelser er i grunn liten.

Er også litt skeptisk siden så mange i 75 kullet som var med på hjernehinnebetennelse-vaksinasjonsundersøkelse fikk ME.

Er i grunn ikke vaksinemotstander. Men den har jeg valgt å stå over. Også etter rådføring med et par leger.

Skrevet

Jeg har hørt at akkurat pneumokokkvaksinen kan være god å ha hvis man blir smittet av svineinfluensa. Da slipper man bakteriell lungebetennelse som komplikasjon. Jeg er ingen fagperson, så jeg vil ikke råde deg til det ene eller andre, men jeg ville kanskje hørt med legen?

Skrevet

Pneumokokk-vaksinen er ikke mot hjernehinnebetennelse,men bakteriell lungebetennelse.

Jeg har også lest/hørt at den kan være god å ta mtp svineinfluensa hvis det skulle bli komplikasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...