prekæs Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Å dra på tur, ala "selskapsreisen" i jula for å slippe unna julestress og mas må være fryktelig. Nær familie gjorde det for noen år siden, og det var visstnok så deilig. Det rare er at i ettertid har det kommet antydninger om at de gikk på en smell, og de har aldri reist i jula siden. Selv ikke den mest kritiske til julestria av dem. Kunne dere tenke dere å bare reise og blåse i tradisjoner?
nati, knotten & lille karamell Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg kunne reist bort. Det viktigste er ikke hvor jeg er, men hvem jeg er sammen med. Jeg kunne ikke droppet juletradisjoner derimot, så skulle jeg reist bort...måtte det fortsatt stått kalkun på middagsbordet:)
Tante Bassa Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Har vært på pakketur en gang i jula. Det var helt fantastisk, kunne gjerne gjort det igjen. Jeg er ikke så veldig "julete" av meg, så jeg syns det var helt greit å slippe alt maset i jula. Nå som jeg har en liten gutt blir det ikke flere juleferier i utlandet. Vil jo gjerne at han skal få en god norsk julefeiring med gode tradisjoner.
Himmel og hav Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Nei, aldri! Jeg kan reise når som helst ellers i året, men i desember blir jeg hvor jeg er! Jeg nikoser meg med juleforberedelser og julefeiring, og synes det er den beste tiden på året, så jeg kunne ikke tenke meg å reise hverken på høyfjellshotell eller til sydenvarme i jula.
Rampongi Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Nå har jeg ikke reist på pakketur/charter på mange mange år, men jeg reiser gjerne vekk i jula jeg. Mange dager fri, så praktisk slik sett. Jeg synes jula er for unger, så om man reiser vekk bør man jo reise et sted og lage et opplegg som ungene blir glade for. Min lille tulle er straks klar for sin første jul, vi reiser til italia og blir der i noen uker i jula, da sambo er derfra. Ellers kunne jeg glatt ha reist hvor det skulle være jeg. Jeg vil gjerne lage fine tradisjoner for ungen min, men vil ikke at det nødvendigvis skal ende med at vi kun må være enten her eller der for at jula skal bli fin. Altså feire litt overalt, men gjerne gjøre det samme ellers som vi gjorde i fjor, så lenge det ikke innbærer et bestemt land eller bestemt sett av besteforeldre osv..
Gjest Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Dersom jeg og mannen blir sittende her alene en jul (gutta feirer med sine koner/svigerser) så ser jeg ikke bort fra at vi kan reise bort. Blir vel ikke sydentur men å dra til f.eks paris i julen ser jeg ikke bort fra. Enten det eller en romantisk jule-hyttetur bare vi to. Men å pakke med seg familie og reise på charter-jul er uaktuelt.
Norwegian by injection Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Vi koser oss uansett hvor vi befinner oss (i verden). Jul er ikke bare "koselig" i Norge, finnes mange andre koselige plasser å feire jul vettu ;-) I år blir det England på oss.
prekæs Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 Selvfølgelig. Jeg mener pakketur. Ikke besøk hos familie og venner. Sikkert koselig overalt. Kunne heller ikke tenkt meg å ferire julaften på ett hotell i London.
Ugl@ Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Jeg er nok en stor tilhenger av tradisjoner, og da særlig Jula. Helt utenkelig å reise på tur i Jula for vår del. Synes julestria er en koselig tid. Gleder meg til både bakst, juleverksted og julehandel. :-)
Mammarama=) Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Vi skal reise til syden 14 dager i jula...Og jeg gleder meg stort.. Synest jula har blitt til en svær haug med gaver og styr og stress her hjemme.. Vi har nå aldri feiret utenlands før.. men tror kanskje dette kan ta litt fokuset fra alle gavene (skal bare ha med et par til barna, resten får de penger til å sette i banken)og at vi heller kan kose oss sammen.. Vi reiser i lag med svigers som vi skulle feiret med hjemme om vi var der.. Så vi blir samme folka bare under litt avstresset omstendigheter.. Og julemiddag blir den samme som eller.. Jeg jobber i helsevesenet, og jobber alltid mye i jula,..Men i år har jeg permisjon og da blir det eneste muligheten vi har til å reise i jula.. ..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Kunne aldri ha falt meg inn å reise på charterferie i jula! Urk!! Har feiret jul i USA i mange år som seff var greit nok da jeg har familie der Det er jo noe annet enn nitriste charterhotell der betjeningen prøver å gjøre det så "juleaktig" som mulig. Jeg elsker å styre med juletre, julebakst, juleverksted.. skjønner ikke at folk syned det er stress. Grisefest og cabaret på charterhotell derimot synes jeg er stress. hehe.
giggsy Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Vel, nå har jeg vært på "pakketur" nesten hver jul siden jeg var 18 år (er snart 33), bare ikke slik pakketur. Har måttet reise land og strand rundt for å feire jul sammen med familie. Faktisk ikke så forferdelig artig det heller, ødelegger noe av julestemningen.
tante grusom master of law Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Jeg har ikke lyst til å reise bort nei. Dvs på "sydentur". Jeg reiser jo til familien min, men det blir noe annet.
yasmina Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Ingen problemer med aa feire jul borte, men foretrkker hjemme i eget hus da det blir minst mas og tjas syns jeg. Det verste er de aarene vi har dratt land og strand rundt med barn,pakker osv. Men PAKKETUR a la 2 uker paa Gran canaria , nei takk. I aar skal vi feire jul her i midtoesten, det er foerste gang. Blir spennende, men da holder vi paa alle tradisjoner alikevel me d tre,pakker,bakst osv.
skyttel71 Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Jeg har feiret jul på Gran Canaria to ganger, noe som har vært aldeles herlig! Vi har riktig nok bodd i leilighet/hus og ikke på hotell. Vi har også god kjennskap til Arguineguin og har derfor koselig og rolig førjulshandel der nede. Det er en selvfølge at det skal stå pinnekjøtt og kålrabistappe på bordet. Dette får du selvsagt kjøpt der nede! God tur til alle som skal reise til varmere strøk. Anbefales på det sterkeste:)
Tøysetipp Skrevet 9. november 2009 #16 Skrevet 9. november 2009 Det kan jo være tilfellet at dine familiemedlemmer ønsket å reise bort fordi de ikke maktet stresset i julestria. Men, fant ut at det er ikke er alt man kan rømme i fra. Som nødvendigvis ikke har noe med julen å gjøre. Jeg elsker julen, men kunne feiret den hvor som helst bare jeg hadde hatt det rette selskapet:-)
~sjiraff~ Skrevet 9. november 2009 #17 Skrevet 9. november 2009 Jeg har vært i Spania i jula. Kjempe koselig! Men vi var tre søsken som reiste for å besøk en søster som bodde der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå