prekæs Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Å dra på tur, ala "selskapsreisen" i jula for å slippe unna julestress og mas må være fryktelig. Nær familie gjorde det for noen år siden, og det var visstnok så deilig. Det rare er at i ettertid har det kommet antydninger om at de gikk på en smell, og de har aldri reist i jula siden. Selv ikke den mest kritiske til julestria av dem. Kunne dere tenke dere å bare reise og blåse i tradisjoner?
Gjest sug lut Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Aldri i livet. Jula er hellig - og da mener jeg ikkee først og fremst i religiøs forstand. Og det mest tragiske er at de som gjør dette likevel insisterer på at de skal ha en slags jul der de er - og så ender opp med den helt store SNYTT!!!-følelsen fordi det ikke er det samme å ha institusjonspreget ferdigjul i syden.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Åhh så utrolig interessant! Nei, dere vet nok hva som er best ja, jantekjerringer
Gjest sug lut Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Selvsagt vet vi det. Noe du lurer på?
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Ikke noe innen ditt kompetansenivå ser det ut til. Kanskje står jeg utenfor vinduet ditt på julaften og beundrer den hjemmesnekra jula di med tårer i øynene, hvem vet? Mens du står der og skuer over din familie med røde kinn etter å ha bakt kanelsnurrer. Mens du beskuer alt som er ditt fra inventar til barn, sier du til mannen din ;" se hva vi har skapt," mens det faller en gledeståre nedover ditt kinn. Når du får øye på meg kan det hende du stivner litt til, før du tenker; man skal være snill på julaften, og selv om hun der tydeligvis ikke er endel av MIN klan skal jeg kaste en kanelsnurr til hun!
Gjest sug lut Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Ser ikke helt hva piken med fyrstikkene har med jul i syden å gjøre.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Nei, hun har ingenting med jul i syden å gjøre, hun følger den tradisjonsjula du feier. Har aldri vært i syden i jula, men nå fikk jeg lyst bare for å prove you wrong. Når man må sitte i nisseland med røkelse og myrra for å komme i stemning, er man enten tradisjonell til det kjedsommelige eller så har man rett og slett bare gitt opp, og følger oppgulpet fra tidligere genrasjoner
Patetica fåkksi Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Det har alt med det å gjøre. Jeg oppsummerer forløpende: Jeg har nettop lest ferdig Menn som hater kvinner. Den heter forresten "Mennne som ikke elsket kvinner" på spansk. Jeg leste den på norsk men henger jo litt med i hva som skjer på kulturfronten i dette landet og hallo. I den anledning har jeg lagt til en Salanderdel i min personlighet og akter å flekke denne modifiserte siden av meg om f.eks russeren skulle finne på å dukke opp her igjen. Bok nummer to i Millenniumserien heter på spansk "Jenta som lekte med en fyrstikk og en bensintank" (!!) (Jeg mener, hvorfor gjøre det enkelt?). Og jeg bor i Syden og feirer jul her. Derfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå