snart_2barnsmor Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg jobber i barnehage, og der går det svineinfluensa. Jeg er 6 uker på vei, og har vært sykemeldt i 2 uker nå. Jeg skal tilbake på jobb denne uken, men er REDD for å gå tilbake fordi jeg føler en så stor risiko for å bli smittet. Hva om jeg får svineinfluensa nå så tidlig.. jeg er redd for å miste barnet.. Er det noen i samme situasjon? Noen som er sykemeldt for svineinfluensa her?
krussedullmamman Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, så dette lurer jeg også på! Skal ringe fastlegen å høre tenkte jeg. Min mor er bioingeniør og anbefaler meg å ikke ta vaksinen fordi den ikke er prøvd skikkelig og den kan ha konsekvenser for barnets utvikling. Jeg er redd både det ene og det andre jeg.
*månestråle* Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Ja dette grubler jeg også på om dagen ! Er sykepleier og jobber på en avdeling som tar imot influensapasienter, vil nok bli skjermet for akkurat de pasientene men.. Er avhengig av kollektivtransport til og fra i rushen, bekymrer meg litt for det også. Samtidig har man jo ikke lyst til å bli for paranoid... klarer ikke å bestemme meg for om jeg bør sykemelde meg eller ikke...
Nithuviel Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 samme her.. Er ikke 4 uker på vei en gang (4 uker ca tirsdag eller onmsdag denne uka) og pissnervøs for at noe skal hende frøet. Mistet i uke 12 sist, det er det verste jeg har opplevd, så nervøs for at noe skal hende igjen. Sykemeldt i to uker, i første omgang. Jobber i barneskole. Den der vaksinen vet jeg ikke om jeg tørr å ta, for å være ærlig. Vi får se hva jeg tenker når første trimester er over. Først da tørr jeg puste litt ut. Tror jeg
Tre på rappen Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 må bare innrømme at jeg er ikke så kjempenervøs for denne svineinfluensaen... er i uke 6, og mest sannsynlig har jeg denne influensaen, ifølge legen. får svar på prøvene om etpar dager. jeg har vondt i halsen og verker i kroppen, og han sa de fleste tester positivt nå. fikk Relenza, og har innhalert to ganger. Synes derimot medisinene og vaksinen er skumlere mtp fosteret, og alt som utvikles i denne perioden. har bestemt meg for å ikke ta mer medisiner. ellers begynner jeg å bli i ganske mye bedre form. ikke hatt feber engang.
Junibølle Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jeg har også lurt mye på dette, og har derfor spurt meg litt rundt. Det er IKKE farlig å få svineinfluensa mens man er i 1.trimester! Influensaen skader ikke fosteret i det hele tatt, blir som en vanlig influensa. Man må bare passe på å ta paracet slik at ikke feberen blir for høy. Grunnen til at gravide er i risikogruppen er at gravide har dårligere immunforsvar og dårligere lungekapasitet, men dette gjør seg ikke gjeldende før senere uti svangerskapet. Skal vi få insluensa, så er det best å få den nå..... Jeg spurt gynekologen nøye ut om dette da jeg var på UL for jeg har også vært inne på tanke om å sykemelde meg. Han sa det ikke var noe fare nå, men at jeg måtte ta vaksinen når jeg kom over i 2.trimester. Jeg må ærlig innrømme at jeg er langt mer skeptisk til vaksinen enn til sykdommen......
snart_2barnsmor Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Jeg ønsker ikke å vaksinere meg pga. fare for at barnet utvikler autisme.. jeg vil heller holde meg unna jobben en stund, og ta forhåndsregler med håndhygiene osv. men ikke akkurat enkelt når barna hoster og nyser ved matbordet. Vanskelig å styre med de søte små.. forståelig nok! Derfor vil jeg holde meg hjemme, men pga. svangerskapskvalme, vondt i ryggen og generell tretthet. Jeg kan ikke få sykemelding på grunnlag av redsel for smitte, det er faktisk ikke grunnlag for å motta sykepenger. Bare til informasjon til dere andre her..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Jeg er sykepleier i 1.linje-tjenesten, og der vi tar imot mange svineinfl.pas. hver dag/natt. Umulig å beskytte seg skikkelig der. Har derfor blitt omplassert til et sykehjem. Den uka de ordnet med omplasseringen, var jeg sykemeldt til de fikk fiksa det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå