Gå til innhold

Ble ikke invitert på fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt og så på tv sammen, og bare slappet helt av, da det plutselig kom fra datteren min på åtte år "Det var litt rart at jeg ikke ble bedt på halloweenfesten til NN forrige helg!" Jeg ble overrasket, fordi jeg trodde det ikke ble noen fest, jenta hadde sprunget håpefull til postkassen hver dag i over ei uke og håpet på en invitasjon, siden hun som skulle ha festen hadde sagt at hun skulle bli bedt.

Nå først kom det fram at det hadde vært fest den lørdagen, og at alle jentene i klassen (de er bare fem jenter tilsammen) hadde snakket om den på skolen i uken som har gått.. Unntatt min lille jente.. Fryktelig sårt å være mor og få høre sånt, særlig når man har oppfattet at jenta som skulle ha festen og datteren min er gode venninner..

Jeg kjenner moren ganske godt, og vurderer å spørre hvorfor det ikke kom noen invitasjon i vår postkasse.. Eller virker det litt psyko?

Jeg er for at unger må kjempe sine egne slag, uten en mor som løper foran og rydder vei, men akkurat i dette ble jeg litt satt ut..

Hvordan ville dere ha håndtert denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du kjenner moren godt så kan du jo nevne at dere savnet invitasjonen, men trodde festen var avlyst. Deretter kan du jo si at de skulle ringt og sagt fra da de så at vesla di ikke hadde kommet, slik at du kunne sendt henne over. Jeg ville rett og slett spilt litt dum, så kan du jo se hva hun har å si til den saken.

Skrevet

Er enig med anonym 23.38.

Skrevet

Det hørtes ut som en plan! :)

Får bringe det på banen neste gang jeg snakker med henne. Håper på en måte at det bare var invitasjonen som var kommet bort, det er liksom en grei unnskyldning og litt trøst for jenta som ikke kom seg på fest.. Hun hadde virkelig gledet seg, fått nytt kostyme og parykk og elsker å kle seg ut! Hun kledte seg jo ut da, og gikk knask eller knep til familien (jeg kjørte henne rundt), og hadde en fin halloween, tross alt!:)

Skrevet

Her håper jeg og tror det har vært en misforståelse. Jeg hadde konfrontert mor, helt direkte, hun kommer til å gjennomskue at du spiller dum. Hvis datteren hennes ikke ville at datteren din skulle komme må dette tas opp.

Skrevet

Moren jobber i skolen selv, og jeg ville trodd hun hadde ringt meg om hun hadde plukket opp at det var noe muffens mellom de to.. Derfor holder jeg en knapp på at det har skjedd en misforståelse. Kanskje var det bare muntlige invitasjoner, og datteren min trodde det måtte komme skriftlig.. Ja, jeg skal snakke med henne. Hun kjenner med for godt til at jeg kan spille dum, men jeg tror jeg bare tar det opp om det virker naturlig i samtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...