___ Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg er nermeste nabo til en barneskole. Hver eneste vinter er det elever som knuser vinduer hos meg med snøballkasting, enten i friminuttene eller i SFO tid. Skolen tar ikke noe ansvar. Selv om lærere tar ungene på fersk gjerning vil de hverken betale for skaden eller fortelle meg hvem som har gjort det. De strekker seg ikke lengre enn at de eventuelt kan sende et skriv til foreldrene og oppfordre dem til å ta kontakt med meg. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Er ganske sikker på at det er skolen som skal erstatte skaden. Dersom dette hadde vært et barn utenfor skoletid står jo foreldrene ansvarlig, mens når det er i skoletid er det skolen som er ansvarlig.. Tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå