Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 uten reservasjon? Er det baaaare meg i hele verden som synes at verden nå har gått av skaftet? Faen det er da bare en influensa det er snakk om. Her i heimen dyttes det ikke tamiflu eller andre skumle ting av den grunn. Vil helst ha tamiflu den dagen jeg virkelig trenger det, men da er vel viruset resistent pga overforbruk. Forresten fant jeg det veldig betryggende at selskapet som laget vaksinen nå blir fritatt for alt ansvar ved evt bivirkninger.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 jeg er enig! tamiflu er skummelt. og vi har helt tydelig greid oss fint uten for her går det bare oppover
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 altså, når jeg sier oppover, så er det forbedret allmentilstand og ikke feber jeg snakker om
Gjest sug lut Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Jeg ville hverken dyttet i meg Tamiflu eller småbarn uten at det var gode grunner til det. Småbarn gir deg garantert dårlig fordøyelse.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Neida lektor, du er ikke alene, her er kjerringa som ikke engang lar jordmødre dytte k vitamin i baken på de små. De er mitt ansvar, fullt og helt, enn så lenge. Men, let it go.... du blir gal av å bry deg med andre.... jeg og gjør det av og til, bare for å luske med halen mellom beina tilbake til meg selv og mitt deilige trygge ståsted i livet. Enjoy yourself
Gjest Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Her i huset er det ikke tvil om at tamiflu har vært til hjelp ihvertfall. To-åringen: Fikk tamiflu med en gang, skamdårlig i to dager, så frisk som en fisk. Babyen: fikk ikke tamiflu, syk på 8 døgnet. Fått tamiflu nå, håper på bedring.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Det synes å ha tatt av litt for å si det mildt. Jeg hadde influensa mens jeg lå på barsel med småen. Smittetiltaket som ble iverksatt var alenerom til meg og at jeg fikk maten servert på rommet. Ellers kom de og tok tempen tre ganger i døgnet og dyttet i meg paracet ved behov (og prøvde å ta livet av meg et par ganger ved å nesten gi meg ibux i stedet ... men det er en annen historie).
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 Små barn er møre tror de glir greit gjennom, men det man egt burde spise er innfule gamle lærere. De har så inmarri gode pensjonsordninger og såkalte seniortiltak at de slutter aldri å trenere systemet. Hallo hvorfor slutte å jobbe når du kan gå på jobb, få nedsatt undervisningstid, full lønn + pensjon? Ikke gjør de noe på jobb heller så de blir ikke engang slitne. Men de er nok noe trå å få ned vil jeg tro.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Har hørt at småbarn smaker omtrent som kylling, men da spørs det vel om ikke det muligens er infisert av type H5N1-viruset.. fugleinfluensaen altså.. så da er man vel like langt.. Vel.. jeg har kjørt i meg selv og 5-åringen med immunsvikt og nedsatt hjerte- og lungefunksjon tamiflu, og ikke hatt en bivirkning. Tamiflu er jo neuraminidasehemmere (antivirale midler).. det aktive molekylet stikker kjepper i hjulene til enzymet neuraminidase, og på den måten stopper oseltamivir, altså tamiflu'en nye deler av viruset i å bli sluppet ut av de infiserte cellene. Det stopper jo ikke selve sykdommen, men hindrer spredninga av viruset i kroppen og sinker prosessen, så kroppens eget immunforsvar får somla seg til å begynne å hive ut svineriet sjøl.. før det overvelder hele forsvarsdepartementet (svineriet altså)... Men jeg ser det du sier, ift resistens.. det menes jo på at de fleste testa influensavirus A(H1N1) er resistente mot oseltamivir.. men det er jo så mye forskjellig så det er ikke til å bli klok på.. Vi, som for øvrig ofte blir langsjuke og veldig sjuke har kommet oss etter 3 dager, mens barnefaren som har mye bedre immunforsvar har visst vært dårlig lenge (men han er jo mann da så det kan jo ha noe med det å gjøre, ikke vet jeg).. men samme med lillemor.. hun har vært dårlig lengre enn det storebror var.. så det kan jo virke til at det har en virkning likevel.. Men men.. shit samma.. det er jo opp til hver enkelt.. Jeg hadde ikke tenkt å la pjokken stryke med, så det var verdt et forsøk.. Vaksinen derimot, den kan du få gratis av meg.. Den skal vi ikke ha om vi så får kasta den etter oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå