h-86 Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Leser om flere som har blitt satt i gang etter noen dager pga at de har store barn i magen osv... Hvordan vet dere at barnet er stort? Jeg er veldig liten og tynn til vanlig, men har magemål som er laaangt over den normale kurven... Jordmoren sier at magemål har lite med størrelse på babyen og at dette ikke betyr at jeg har en stor baby inni der... Har ca ingen hofter og har vert redd for at bekkenet er for lite, bedt om å bli målt, men har blitt nektet... Er 6 dager på overtid nå, men får ikke overtidsvurdering på sykehuset før neste fredag.... syns dette er veeeldig lenge til..... Så hva kan jeg si eller gjøre for å finne ut om størrelse på babyen og evt. en tidligere igangsetting.... Noen med erfaring???
urigeller Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Høres ut som du tilhører A-hus? Jeg har født to overtidsbarn der og vet du - det har gått helt fint! Jeg råder deg til å stole på at de sitter med den beste fagkompetansen og at de vet hva de holder på med. Mine var hhv. 4,5 kg og 4 kg, født 17 og 18 dager etter termin.
h-86 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2009 Når ble du sjekket med ul? Ble du igangsatt eller kom de av seg selv etter 17 og 18 dager? Takk for svar=) Tilhører ikke A-hus forresten;-p
h-86 Skrevet 8. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2009 Når ble du sjekket med ul? Ble du igangsatt eller kom de av seg selv etter 17 og 18 dager? Takk for svar=) Tilhører ikke A-hus forresten;-p
lykkemagen- endelig mamma! Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Jeg er 13 dager på overtid, og småen er nå estimert til 4500. På sykehuset ser de på det som en grunn til å IKKE sette i gang, fordi store barn har bedre av å komme av seg selv. Det er vist flere komplikasjoner ved igangsetting ved stort barn enn når de kommer av seg selv. Og de legger dessuten mindre på seg på overtid, sies det. Men det varierer gjerne fra sykehus til sykehus, siden du har hørt om folk som settes i gang pga stort barn. Men dersom de har diabetes gjelder andre regler, da tror jeg de oftere setter i gang på termin. Det kan jo være derfor? Skjønner at du er frustrert over at de ikke vil måle deg, men om de tenker som de gjøre på mitt sykehus så får det ingen konsekvenser uansett hva de måler barnet til å være. Det er jo ikke sikkert barnet ditt er stort selv om magen er stor Og kanskje du er heldig og føder før fredag? Masse lykke til i allefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå