L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 huff, "lider" av denne svimmelheten, så er ikke første gang det skjer. Hendte mange ganger i forrige svangerskap også, og har allrede vært sykemeldt to uker pga ikke kunne stå oppreist uten å besvime.. så intet nytt bare kjedelig. skjønte det med en gang jeg kom inn på legekontoret hvordan dette kom til å ende. Det var STAPPFULLT og kjempevarmt og så vidt plass å snu seg. Så da sto jeg der da, og ventet.. Tenkte å spørre noen av de som satt som tilsynelatende så friske og raske ut, (skal selvsagt ikke ta noen for gitt men likevel.. ) Så kjente jeg det kom for fullt da og flimringen startet og dottene i ørene kom og jeg klarte ikke holde beina oppe lenger. Prøvde å få kontakt med de som satt om at jeg måtte få sitte meg ned, men ingen svar. Hørte derimot noen som sa at "pass på" hjelp henne,, hun går i bakken når som helst. så det var visstnok noen som tok fatt i meg og fikk slengt meg ned på en stol der det tydeligvis var noen som hadde sett at jeg trengte å sitte litt. Så det fantes snille folk der likevel hehe. de kom meg litt vann til meg, og fikk sendt meg/halvt båret med inn til legene, og der fikk jeg sitte på en stol langt borte fra all køen og varmen. Deilig, så da begynte jeg å komme meg. Heldigvis kom da fastlegen min forbi og jeg satt ikke særlig mer enn 20 min før jeg fikk vaksinen, og kunne dra hjem. Enda det garantert var flere hundre foran meg i køen. dette var i bergen, der de iallefall sier at gravide skal slippe å stå i kø. Det er iallefall ikke tilfellet, med mindre man regner med at man må ha slike episoder for å rykke frem i køen. Men det kom jo noe godt ut av det, jeg slapp å vente i mange timer;) så nå er jeg vaksinert og sitter på en stol som legen anbefaler meg hehe. helt gale at ikke noe hjelper. blodtrykksfall er konklusjonen, men ingenting som kan bedre det visstnok. men heldigvis gikk det over etter en periode i 1. svangerskap så venter i spenning. men saken her er iallefall at det er uholdbart hvordan man driver vaksineringen av gravide. Min mening i allefall. Tipper det ikke bare er jeg som er gravid og ikke klarer å stå i kø i mange timer av ulike grunner..
♥Madame_Mim♥ Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 så bra at det var noen som hjalp deg da :-) Jeg har enda til gode å svime av, men jeg har vært veldig nær et par ganger i butikker. Grunnen er at jeg har fått et mye lavere blodtrykk nå under svangerskapet. Har normalt 120/75, mens nå har jeg kun 105/60 og det er veldig lite, men normalt fikk jeg beskjed om!! Denne svimmelheten er virkelig plagsomt, men vi overlever. Må bare hele tiden se hvor det er utganger og krakker rundt omkring der vi ferdes :-)
hol(L)y COW Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Uff så kjedelig!! Anbefaler alle i Bergen å heller dra til Fyllingsdalen for å få vaksine dersom fastlegen har stor pågang. Der slipper gravide å stå i kø. Vaksinerte meg Fredag, og var ikke inne lenger enn 30 minutt. Lurt å dra på ettermiddagen, da er der ikke så mange folk og ikke varmt og ubehaglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå