*gruffalo* Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Jeg har. Har hatt problemer med rygg lenge, og har forstått i ettertid at det er det det kommer av... De sa egentlig alltid bare at det var muskulært, og var tilfeldig at de fant det ut. Søstera mi fikk vondt i hender, så hun tok til slutt test på det. Da ville de teste meg og siden jeg hadde så myeprobl med ryggen. Tok blodprøver og biopsi (tror det er det d heter, snittet opp i leppa og tok noen tester). Pluss spyttprøve og prøve på øyene for å se om de var tørre.
gerd Skrevet 8. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2009 skjønner... Har du plager fra øynene? munnen og underlivet?
*gruffalo* Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Har veldig tørre øyne. Alltid trodd det var linsene...men er nok ikke det;) Har perioder med tørr munn, hjelper da m tyggi el.l. Ikke noe plager ellers. Men er jo mye som henger sammen med denne sykdommen, aå har en del plager utenom. Eks fordøyelse, likfingre, trett...
thessi og lillemor Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Jeg har Sjøgrens. Har vært plaget med økende muskelsmerter og hodepine i flere år. Fått leddsmerter det siste året. Har veldig tørre øyne og dårlig spyttproduksjon. Er også veldig plaget med tretthet. Nå skal det sies at jeg er i en utredningsprosess på Rikshospitalet, og de lurer på om jeg også har SLE (lupus), så vet ikke helt hvilke plager som kommer av hva.
*gruffalo* Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 mente ikke noe plager ellers ift lite spyttproduksjon...
Gjest Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg er under utredning nå. Jeg startet med amgeproblemer, matallergier og muskelsmerter i hele kroppen. Har fibromyalgi, men de lurer nå på om det er sjøgrens isteden ( eller i tillegg...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå