Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jenta vår kom kl.02.19 natt til fredag 30.oktober. Og hun hadde visst ikke tenkt til å bruke lang tid. Slik gikk alt for seg: Tirsdag samme uke gikk litt av slimproppen. På onsdag kom resten. Så jeg håpet på at noe skulle skje,men ante ikke at det kunne gå så fort! Torsdag kveld begynte nemlig riene. Var ikke i tvil om hva jeg kjente da første rie kom rundt kl.21.10. De varte ikke så lenge og det var mellom 10-12 min mellom hver. Etter en stund mente typen det var greit om vi gikk å la oss slik at vi hadde overskudd til en eventuell fødsel den natten. Jeg var redd riene skulle gi seg(som jeg hadde lest om at mange opplevde her inne!) siden vannet ikke hadde gått,så jeg ble motvillig med å la meg. Han sovnet kjapt,men jeg lå våken og tok tiden på riene. De kom fortsatt med 10min mellomrom. Men fra 24-tiden ble det ca 7 min mellom hver. Jeg sto opp og ringte føden ti på halv ett. De sa de helst så at jeg ble hjemme til det ble i hvertfall 5 min mellom hver rie. Reiseveien var jo ikke så lang-15min-så de syns jeg hadde best av å være hjemme. Det var greit,tenkte jeg..som fortsatt var redd for at det hele skulle stoppe. På en halvtime gikk riene fra 7min til 3min mellom hver. Jeg ringte(!) til typen som lå i 2.etasje! Orket ikke å gå i noen trapper. Jeg ringte føden igjen og sa ifra at vi kom nedover. Typen ringte inn til foreldrene mine i nabohuset og de var på døra vår på 2 min! Pappa kjørte oss nedover og vi var på sykehuset ca 01.40. Når vi kom på føden ble jeg lagt i en seng og de fikk sjekket åpningen. Jeg håpet inderlig på 7-8 cm,men det var "bare" 5-6cm. Det verste for meg da var at jeg hadde følt en viss trykketrang..og den ga seg ikke. Jeg tenkte:"Herrehud,skal jeg ligge her å ha trykkefølelse allerede! Vannet kommer jo ikke til å gå på flere timer...hjelp!" Jordmora sa at om ikke vannet gikk etter en stund kunne hun gå inn å ta det,men de ville vente å se om det gikk av seg selv. Jeg trodde seriøst det ville ta laaaaamg tid før det skulle gå! Men jeg kunne ikke tatt mer feil-jeg klarte faktisk å "trykke ut" vannet! Jeg klarte nemlig ikke å holde igjen når jeg fikk trykketrang,så vannet gikk med et "splæsj" i senga mi. Da kom plutselig jordmor å skulle sjekke åpningen..alt skjedde så fort. Jeg hadde pressrie samtidig som jeg ble sjekket. Jeg hørte jordmor si:"..nå må vi få inn en barnepleier for her kommer jenta deres!" Jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne trykke når jeg følte for det. Men siden jeg lå i en vanlig seng ville de gjerne ha meg over i en fødeseng. Jeg klarte visst å rulle(!) meg over i fødesenga som sto rett ved siden av den vanlig senga. Jaja..på 4 press var jenta mi på brystet mitt! Det var helt sykt! Fra de nesten 30 timene det tok med sønnen vår kom datteren vår på 5timer og 9 min! I tillegg klarte jeg å gå gjennom det hele uten noe som helst smertelindring. Hehe..det vil si-de rakk ikke å sette noe i meg! Jeg ba nemlig om akupunktur,men det rakk de ikke. Så nå sitter jeg her hjemme med begge gullene mine. Sønnen min er kjempe stolt storebror og vil nusse og kose på lillesøsteren sin hele tiden. Jeg ønsker alle her inne lykke til videre. Kommer til å savne tiden jeg hadde her inne. Tusen takk for meg. Klem
Abracadabra Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 for en flott historie!!! gratulerer så mye, det høres fantastisk ut, fikk helt tårer i øynene når jeg leste om storebror. kos dere!!!!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 gratulerer så mye med jenta:) Gleder meg til jeg kan fortelle om min fødsel. Lykke til videre.
gullet:) Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 GRatulerer så mye!!! Det var en flott solskinnshistorie for oss som venter på fødsel her:-) Fikk du før termin eller?? Jeg har gått med rier, men som du fryktet skulle skje med deg har skjedd med meg flere ganger...riene stopper opp! jeg hadde 6 min mellom hver på det tetteste, og jeg bruker ca 40 min til sykehus,så jeg skal love deg jeg var nære å ringe føden her i går natt! HELDIGE du... Gleder oss så mye nå at det hele virker veldig uvirkelig... Godt å høre at alt gikk så fint med dere.. Kos dere fremover =)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer så mye, flott historie! Kos deg masse med nye og gamle familiemedlemmer i tiden framover :-)
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 8. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2009 Tusen takk for gratulasjoner! Vi storkoser oss-alle sammen. Frøkna kom 10 dager før termin..som skulle vært i morra 9.nov. Så vi snek litt i "køen" her vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå