Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Noen som har hatt det her og kan fortelle meg hvordan det artet seg? Og er det noe legen kan finne ut ved crp og lytting på lungene? (og det er ikke meg det gjelder, men mamma som skal til legen i morgen).
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Her kan du lese litt om det: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1520
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Jeg fikk det etter keisersnitt. Kjentes litt ut som lungebetennelse, det stakk når jeg pusta. Var til lege, men han fant ingenting, det var dagen etter at jeg merka de første smertene(Han trodde også det var lungebetennelse utfra smertene jeg hadde). Ingenting på blodprøver, hørte heller ikke noe i stetoskopet. Natta etterpå satt jeg oppe hele tiden, klarte ikke ligge. Dag tre hosta jeg blod, da ble jeg sendt på syjehuset for noe scanning av et eller annet slag. Var innlagt en uke. Fikk i tillegg lungebetennelse og væske i lungene dagen etter innleggelse...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Faren min har det, men fikk det i sammenheng med cellegift og stråling mot kreft..han er operert for andre gang nå og har mange blodpropper i lungene. Han tar sprøyter for det selv to ganger daglig, skal fortsette med det i nesten et år. Men det er mange blodpropper da
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Jeg har hatt dette før. Hadde utrolig vondt. Klarte ikke å ligge engang. Var liksom bedre når jeg satt eller var oppreist. De tok masse prøver som de ikke fant ut noen ting på. Ikke engang på røntgen så de noe. Så det var ikke før jeg kom i ct maskina at de fant det ut.
Aliena Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Hei! Har ikke hatt det selv, men har hatt pasienter med det der jeg jobbet tidligere. Symptomer på blodpropp i lungene er tung pust, smerter, spesielt ved innpust, noen kan også bli svimle og besvime. Hvor mye plager man har kommer an på hvor blodproppen sitter, og hvor stor/evt hvor mange man har. De aller fleste blodproppene kommer fra beina, man har fått blodpropp i et bein, som så har løsnet og kommet til lungen. Mange har derfor hatt plager med hovenhet og smerter i beinet i forkant. Crp kan være normal eller forhøyet. Bare CT kan gi sikker diagnose, så dersom legen mistenker blodpropp ut fra symptomene til moren din, så blir hun lagt inn på sykehus for å ta CT, og evt behandle blodprpoppen hvis det blir påvist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå