Gå til innhold

svineinfluensasmittet


mamimu

Anbefalte innlegg

 

Er det noen flere der ute som har hatt svineinfluensa?

 

Min historie;

 

Sønnen min på 1 1/2 år hadde 40 i feber i 6 dager, ørebetennelse og var veldig redusert. Var hos legen omtrent hver dag.Fikk beskjed om at det ikke var svin, men bakterie.

Vanligvis tar de ikke prøver av små barn for å påvise svineinflu.,men vi ga oss ikke for 6 dager med feber er leeeenge.

En uke etterpå fikk vi svar og prøvene var positive. Da var han heldigvis frisk igjen. Men vi ble litt satt ut oxo siden legene var så sikre på at det ikke var den berømte nøff nøff syken....

 

2 dager etter at sønnen vår ble syk, ble jeg slått ut. ( er gravid i 29 uke)

Våknet opp døv på den ene øra og vanvittige smerter i hodet. Den dagen fikk jeg oxo svineinfluensavaksine. Fikk beskjed av lege at det var virus på trommehinna. Etter noen dager mistet jeg matlysten, sov mye, kroppsverk og kastet opp...Tenkte aldri tanken på at det var svin for jeg hadde ikke feber.

Så jeg fikk antagelig svineinfluensa den samme dagen jeg fikk vaksine, men den fungerer jo ikke før 3 uker så det var jo bortkastet.

 

Det har nå gått 14 dager siden jeg ble syk. Jeg hoster, er tett i nesa og har fortsatt ikke fått igjen hørselen.

 

For gravide er det komplikasjoner etter influensaen som kan være farlig og jeg håper at jeg har sluppet billig unna .

 

Avisene skriver så mange skrekkhistorier om mennesker som er friske, men som blir lagt inn på sykehus og trenger pustemaskin fordi de har fått svineinfluensa.... Skaper panikk blant folk. Må innrømme at jeg har tenkt en del på disse historiene.

Men det er flere som har testet positiv og som det går bra med. Ikke alle blir rammet så hardt, heldigvis ;-))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...