Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Har alle symptomene, og kommer uansett til å isolere meg, samt å holde ungene hjemme fra barnehage fordi jeg ikke orker å levere dem. Men hvis jeg nå har svineinfluensa, har vel ungene mine (de er under tre år, og den ene ammes) blitt utsatt for så mye smitte at de bør ha blitt immune (eller at de blir syke om kort tid). Eller er det en annen influensa som går nå? Var i lag med ei som trodde hun hadde streptokokker, så det kan jo være det, men muligheten er der vel for at hun hadde svineinfluensa. Jeg har ikke så vondt i halsen, bare litt... Tror dere det er svineinfluensa eller? Er man smittefarlige i inkubasjonstiden for svineinfluensa? Og hvor lang er inkubasjonstiden?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Det går flere typer influensa nå. Etter som jeg har skjønt så er man smittsom fra man får symptomer, til symptomene gir seg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 feil at det går flere typer influensa nå. "Vanlig" influensa pleier ikke slå til før etter jul. Så om man har symptomer på influensa nå, så regner de med at det er svineflu.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Jeg fikk beskjed med legevakten at her går det ingen annen influensa nå. Da regner jeg med at det er slik for de fleste steder. En skal tolke det som svineinfluensa og ta forholdsregler etter dette, om en har symptomer på influensa. Inkubasjonstiden er 1-3 dager, men kan være opp til 7-8 dager i enkelte tilfeller. En KAN være smittsom da, men det er heller lite. En er ikke immun før en selv har hatt sykdommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå