Gå til innhold

Til dere som har født eller skal føde på fredrikstad sykehus !!


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som vet hvordan man gjør det med besøk etter fødsel. Tenker spes. på min lille sønn som gleder seg veldig til å bli storebror. Tillater de besøk i det hele tatt ??? Hva med pappaer får de bli der på sykehuset etter fødsel ???

 

Klemmer fra høygravid med 5 dager til termin........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun lov for pappaer å besøke på fredrikstad sykehus.. Ikke engang storesøsken :(

Det synes vi er trist også, for vi har en treåring som gleder seg noe skrekkelig til å bli storesøster...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle føde på B7 . Men får pappa bare komme på besøk eller får han bo der sammen med oss ?

 

Når har du termin Millemor79 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å føde på B7, eller B2, dersom babyen er veldig stor.. Skal på u.l tirsdag for å sjekke da jeg har stooor mage. Tor til og med det er dobbelsenger på B7, myntet på at fedre kan bo der med oss.

Jeg har prøvd å komme gjennom på telefon for å få litt klarhet i ting og tang, men jeg når ikke frem..

Jeg har termin 26 november, og begynner å bli vedlig veldig klar for å føde.. Hva med deg? Har du barn fra før? Vet du forresten om de har lystgass på B7? Var det jeg brukte forrige gang, og syntes jeg fikk grei hjelp av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har termin 26.11 jeg fikk min første sønn på den datoen. Nå har jeg termin 13.11 alltså om 5 dager og håper jeg ikke går over. Det begynner å bli tungt. På mage mål skjemaet ligger jeg langt over det grønne feltet og har gjort det hele tiden men jordmor mener det ikke skal bli noen kjempe baby for det. Min første var 3440 og 52 cm og denne gangen trodde jordmor han var mellom 3500-3800 så vi får se......

 

Er det din første ? Vet du hva du får? Vet ikke om de har lystgass der? Skal jo være enn så naturlig avd. som mulig uten smerte stillende men du kan få akupunktur og badekar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da kan det skje ting når som helst. Gikk du over med førstemann eller? Jeg fødte to og en halv uke før med nr en, og har bare henne fra før. Hun er tre år nå. Jeg er også over det grønne feltet på magemålet, og for min egen ro's del vil jeg ta ultralyd.. er vel litt engstelig for å føde til tider, men ikke noe særlig mer enn vanlig tror jeg. Hadde en grei fødsel sist. Tidlig vannavgang, og måtte sette igang, men bordtsett fra det klarte jeg meg med lystgass. Jenta mi veide 3175, så hun var ikke veldig stor :)

 

Denne gangen vet jeg heller ikke hva jeg får... Det er veldig spennende og morsomt å ikke vite, men skjønner de som får vite også.. Jeg er kjempenysgjerrig på det nå som det nærmer seg fødsel og håper på at det skjer noe snart. Har hatt et strevsomt svangerskap denne gangen, og gleder meg til å kunne ligge og sove igjen, og sove litt mer enn to timer i strekk. hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good morgen :)

 

Her er det stille ingen tegn til fødsel....... Har jo hatt masse kynnere og litt mens vondt i det siste men ikke noen veeer nei. Fødte nr.1 til termin så håper jo at det skjer noe denne uka. Men de kommer jo når de kommer..

 

Det må jo være spennende ikke vite hva man får å da. Du kommer til å klare denne fødselen også kjempe fint, godt å vite at kroppen vår klarte å gå gjennom det sist. Vi skal være stolte av oss selv.

 

Er helt enig med deg i at det skal bli deillig å få sove litt mer behagelig ihvertfall. Vi må vel beregne mye natt våk med mating men men det går det å.... :)

 

Vi alle tre gleder oss sinnsykt mye håper det skjer noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at de ikke tillater søsken. Tror min lille jente på 2,5 år kommer til å bli lei seg når hun ikke får treffe mammaen sin og den nye babyen som aaaaalle har pratet om i laaaang tid.

Har menstermin 13. og ultralydtermin 22. forresten. Sjeldent at man treffer østfoldinger her. Veldig hyggelig når de dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei "Go i magen".

Har du bestemt deg for hvilken avdeling du skal føde på eller? ...og jeg er helt enig. Koselig å treffe andre Østfoldinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til både Millemor79 og "God i magen".

Jeg har følt meg helt alene her inne sjeldent at det er noen fra østfold. Kjempe koselig. Her i gården er det fremdeles ganske så rolig.... kynnerer og murring men ikke noen tegn på fødsel.

 

"God i magen" når har du termin og hvilken avd har du bestemt deg for å føde på ?

 

Hvilke byer kommer dere fra ? Bor i Halden.

 

Gravid klemmer til dere begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Fredrikstad. Bor på Saltnes.. helt på grensen til Råde. Vi får holde hverandre oppdatert på denne tråden og fortelle om det skjer noe. Jeg har også endel murringer om dagen og mye kynnere, men ingen andre tegn til at noen fødsel nermer seg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.er fra halden jeg også. har ei jente på 1 år 7 mnd. venter jente 23 november. blir spennende og se når hun kommer.. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har UL termin 22. november. Bor i Fredrikstad så ikke så lang reisevei akkurat :) Sist var jeg med i prosjektet hvor de kunne plasser meg der de ville, så da fødte jeg på B3. Hadde en normal fødsel. Lang og vond, men normal. Denne gangen har jeg heller ingen preferanser. Jeg er ganske "laid back" i forhold til fødselen. Havner vel på B7 eller B2. Det er jo aldri for sent å flyttes videre uansett.

 

Sist fødte jeg 13 dager før terminen, så er veldig spent på når jeg føder denne gangen. Er i og for seg forberedt på å ikke være så heldig denne gangen, men er alikevel klar nå for å få babyen når som helst. Går til modningsakupunktur, og har i følge henne jeg går hos såkalt fødepuls. Hadde det sist også, og fødte et par dager etter dette.

 

Ja vi får oppdatere hverandre her. Hyggelig med litt "nærkontakt", hehe.

 

Lykkestøv til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.. Må bare fortelle dere at jeg var på u.l for å se str på barnet + å sjekke at det ligger med hodet ned.

Heldigvis lå barnet med hodet godt nede i bekkenet, men det hadde ikke festet seg. (Det skal vel uansett ganske mye til for at barnet snur seg nå i uke 38) Barnet regnet de ut var ce 4100 gram nå.. og det er enda to uker til termin... gisp. Ble litt stresset jeg nå da. Den eneste babyen jeg har født var 3175 gram, så det er jo nesten en kg mindre. Hodet var ikke så mye større enn gjennomsnittet da... og jeg hadde en helt grei fødsel sist gang. Jeg gleder meg selvfølgelig veldig til babyen kommer, men kjenner at jeg gruer meg også nå som babyen kanskje er ganske stor:( Måtte bare få det ut her... Hehe.

Noen av dere som har vært og fått estimert barnets strørrelse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig å lese at det er flerfra østfold i samma mnd;)

Jeg skal føde på B-7, denne gangen også. (så lenge det lar seg gjøre da så klart)

Jeg fødte der i 2006 og var kjempe fornøyd med alt.. Pappaen fikk lov til å sove over, da vi fikk vårt eget dobbelt rom, med stor seng;)

De har også lystgass der oppe, (så dere snakket om det i førsten)

Den ble nemmelig min beste venn, også setter de akupunktur om det er ønskelig.

Men ingen epidural, da må du flytte nedover.

Jeghar termin 25.11, men har ett lite håp om å føde nå snart. Har hatt en del sammentrekkninger osv, men de har ikke vært så vonde og har stoppet opp etter en stund;( Så håper det skjer noe snart.

Ps, det er kjempe synd at fam ikke kan komme på besøk, men tanke på storesøster som har gledet seg masse, men vi kan alltids ta med barne ned og møte de der... vet ikke hva jeg kommer til å gjøre, men det er ett alternativ.

Lykke til alle sammen, kanskje vi sees,

Klem Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering :) Var hos jordmor i dag og hun kunne kjenne 4 cm åpning og godt modent og kunne strekke til 5. Ble sendt til B3 for å undersøke hu trudde også at vannet hadde gått. Jeg hadde ikke merket noe og bare hatt murring og kynnere en lang stund. Etter å blitt undersøkt med ctg invendig ultralyd og gyn skjekk av lege, viste det seg at vannet ikke hadde gått og han mente at det ikke var mer enn 3.5 cm åpning. Men alt var bare bra med den lille. Det er jo det viktigste. Når jeg reiste inn trudde jeg det ville bli fødsel at de kanskje satte det igang men men det ble bommtur og bare å reise hjem igjen :(

 

Men det var kanskje greit å vil jo helst føde på B7 og hvis de hadde satt igang hadde det vel blitt B3 eller ? Mener det beste er jo om det starter av seg selv. Har jo ikke termin før i morgen da. Tror kanskje slimproppen har gått litt blod blandet med mye slim siden sykehus besøket.

 

Nå ligger jeg på soffan og bare ruger og kjenner ingen tegn til fødsel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Cili4. Høres ut som du ikke har lenge igjen nå. Håper for din del at du får se din vakre baby snart :) du har uansett kommet lenger enn meg høres det ut som. Jeg har hatt en del sammentrekninger i magen idag, men ikke så veldig vonde og ikke noe regelmessig. Har vært til 5 akupunkturtimer, og idag satte hun en nål hun ikke har satt før. Merket effekt etter denne, så håper noe skjer snart. Jeg har 10 dager til termin, så skal nok holde ut litt lenger ;)

 

P.S. Fredag den 13. i morgen. kul dato å føde på :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Go i magen :)

 

Syns det er vanskelig å vite når man skal dra på sykehus. Forige fødsel hadde jeg 5 cm når jeg kom inn og fødte etter ca. 2 timer. Men da bodde jeg i fredrikstad og da sa de 5 min med veer. Nå bor jeg i Halden har nå 3.5 cm og verking i ryggen hele tiden og og "kynnere" veer til å fra.

 

Kan jordmor og lege kjenne så ulikt ? Hun sa 4 cm tøyde til 5 cm. Lege sa 3.5 cm på samme dag.

 

Du får ha lykke til med fødsel du også :) Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...