Gå til innhold

37,9 i temp nå på kvelden... feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo de sier alt over 38 er feber. Søstrene hans har svineinfluensa begge to så jeg venter liksom bare på at minstemann skal bli syk også;)

Han har ikke ville hatt noe mat i dag, men spist litt kake (farsdag;=)

drikker godt og er ikke slapp. Noe sutrete (særlig etter å ha fått tempen i rompa)

Burde kanskje holde han hjemme også?

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde holdt han hjemme i morgen, bedre å ha en sykedag der han egentlig ikke er så syk. så slipper du at han blir skikkelig syk i flere dager.....

hadde nok ikke kvalifisert 37,9 som feber spesielt på kvelden, da er jo kropstempen ofte litt høyere. men ettersom han har spist dårlig og er litt småmuggen hadde jeg tatt en hviledag hjemme i morgen:):)

lykke til:)

Skrevet

men kanskje d er dumt og ha han sammen med sine syke søstre en hel dag?? hmmm... men så har dere jo dem sammen hele helgen å da:) vet ikke jeg...:):):)

Skrevet

Nei ikke sant-er ikke så lett å vite... Forkjølet er han er også, men det har han vært siden han begynte i barnehagen i august..

Gir opp jeg altså- er ikke bare,bare å skulle være "lege" å måtte stille diagnose selv i disse dager;)

He-he, har hatt eldste jenta vår hjemme 1 uke før jeg da hun hadde symptomer på svineriet, men det er nok nå hun har det!

Skrevet

d er nettop d, jævla kjipt å være hjemme en hel uke og så kommer svineinfluensaen etterpå.... men ser ikke ut som vi har noe valg...

min har vært dårlig siden torsdag, skikkelig dårlig, over 40 i feber og diare, oppkast og magevondt.. han er helt fin i dag, feberfri, ikke bæsja enda... men jeg tenker han går i barnehagen tirsdag eller onsdag, med forbehold om at han er tipptopp fram til da:)

skal sant sies at han har hangla fra forige helg, holdt han hjemme på mandag i forige uke... og fredag da..

så med andre ord sender jeg han i barnehagen etter to eller tre helt feber og symptomsfri dager....har snakket med legevakten som mente vi ikke trengte og gi tamiflu siden dette begynte med diare.. så de trodde ikke han hadde svineinfluensa.... åååå blir litt gal av dette!

hadde jeg vist for sikkert hadde alt vært så mye enklere......

se d ann med lille gutt du har ikke noen andre råd!

god bedring til jenta/jentene dine:):):)

Skrevet

37,9 kan være feber for han. Det kommer jo an på hva som er normaltemperaturen hans til vanlig. Dersom den ligger på 36, så ville jeg kvalifisere 37.9 som feber. Men du må jo se an almenntilstanden hans også.

Men dersom begge søstrene hans har svineinfluensaen, er det jo mest trolig at han får den også (eller kanskje ikke om han er heldig :) )

Skrevet

Han er subfebril, så ja, jeg ville holdt han hjemme i morgen. Ville sjekket inn til han i løpet av kvelden/natten, hvis det faktisk er svinesjuka han brygger på.

God bedring i heimen. Har fått svineriet i hus vi også. :o/

Skrevet

ungene mine har feber når de har 37.9... de har som meg, lav kroppstemperatur..normalt på 36.4 ca...

om du likevel er hjemme med søstrene hadde eg holdt han hjemme og

Skrevet

Ja jeg tror jeg holder han hjemme jeg!

Nå er han lagt for natten etter 1 flaske med melk. Er det han ville ha..

Han er vanligvis såååå grei å legge- slipper han i sengen og sier god natt;)

I dag var det hyl og skrik- har nesten aldri skjedd før! Jeg tenkte at han må jo sove selv om han brygger på noe- egentlig særlig da!

Så jeg la han likevel og det ble fort stille;)

Kan bli en hard uke det her! Mannen jobber ettermidag også så da blir jeg alene med alle 3 og lille valpen hele dagen... Han er jo ikke hjemme før 21.30 og da sover de jo;)

Ja-ja, vi får male litt ogg kanskje sette i gang med litt julegaver;)

Må jo utnytte tiden litt også:=)

Takk for alle svar!

Skrevet

Jeg hadde sett på en slik temperatur som at jobben holde på å jobbe med noe. Jeg ville sett ann formen på morgenen og evt planlagt en litt kortere dag i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...