Gå til innhold

Hvor mange timer pr dag er din 4 mnd gamle baby våken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen her har alltid hatt godt sovehjerte og sover mye. Må legges kl 19 for da er han stuptrøtt. Står opp mellom kl 6 og 6.30. Sover 3 timer midt på dagen og 45 min på formiddag og ca 30 min på ettermiddag. Så er våken ca 8 timer tilsammen pr døgn.

Han blir jo så sutrete dersom han ikke får sovet, så kan jo ikke tvinge han til å være våken heller. Regner med det går seg til og at han blir mer våken etterhvert som han blir mer aktiv :)

Hvor mye sover deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småtten er 3,5 mnd

Han sover til sammen 13-14 timer i døgnet, så han er en god del våken. Disse timene er han i godt humør :-D

Skrevet

Får jeg svare selv om min blir 3 mnd nå til uken? :-)

Hun her legger seg rundt klokken 19, men sovner ikke før 19.30 som regel, da sover hun til rundt klokken 7 dagen etter avbrutt av x antall nattemåltider. Så sover hun normalt 2-3 timer 2 ganger og ca 45 min 1 gang. Så hun er våken ca 7-8 timer i døgnet hun også. Hun har noen dager hun er mer våken og noen dager hun sover litt mer.

Skrevet

Hun sover fra 19.00- 09.00 pluss ca 45 min to ganger i løpet av dagen. Er altså våken ca 8,5 timer

Skrevet

Så da er han ganske "normal" likvel da i forhold til søvn :) Hehe...

Hender jo noen netter at han er mer våken enn andre netter. Men gråter aldri på natt heldigvis. Ligger bare og skravler med seg selv til han sovner igjen. Snille gutten min :)

Skrevet

Det varierer. Jeg har jo to stk. som akkurat er fire mnd.

1830- 0730 natt

0900-1000 første dupp

1200- 1400 andre dupp

1600-1630 tredje dupp.

Det varierer, men rundt 8 timer er de oppe. Men de sover sjelden samtidig:)

Skrevet

Må legge til at de får masse mat om natta, og sover ikke i ett. Jeg tror 7-9 timer med våking er vanlig for alderen, om de ikke har søvnproblem osv. Får ikke mine sovet så mye blir de grinete unger:)

Skrevet

Hm, tror min sover lite... Hun sovner stort sett ca 22 og sover til ca 07 (2-3 nattmåltider). Sover så totalt ca 1-3 timer på dagtid (avhengig av dagens mageform). Totalt våken ca 12-14 timer om dagen. Burde nok ha sovet mer, men hun våkner fort av magevondt. Håper på det skal snu snart (snart 3.5 mnd).

Skrevet

"Normal" døgnrytme i det siste

ca 08.00- 09.30- våken

ca 09.30-13.00- sove

ca 13.00 - 15.30 - våken

ca 15.30- 17.30 - sove

ca 17.30 til 20.30- våken ( avogtil en dupp innimellom der også..)

om natten spiser han gjerne to-tre ganger fortsatt.

Så..regne, regne, regne.. han er våken i ehh.. 6 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...