Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Var en episode her der en familie ble fratatt barna sine, og et av argumentene var at barna ikke fikk nylagd middag hver dag. Vel, mora mi arbeidet ved et storkjøkken, og i årenes løp tok hun med seg en del rester derfra som jeg levde godt på. Synes maten var riktig god, og kan ikke skjønne hva som var så fryktelig galt med dette.
Mom2Two Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Restemat er da kjempefin mat. Man kaster da ikke fin og brukbar mat. Det har ikke noe med gjerrighet eller å være dårlig foreldre å gjøre, men det er snakk om miljøet, samt et moralsk ansvar man har for å forbruke minst mulig.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Ja, det var et riktig underlig argument fra Barnevernets side.
Tommage♀♂ Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Men ut fra det du skriver er det jo ikke lett å vite hva som er fakta i den saken. Ikke nylagd middag hver dag kan bety vanlig restemat noen dager i uken, eller det kan bety at barna fikk samme restemat flere dager i strekk, som har stått på disken hele døgnet, mangler grønnsaker og med muggen saus.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Hvem var det som fortalte deg at det var et av argumentene? Foreldrene? Mest trolig det, ja. Litt som hun som for noen år siden påsto at hun hadde mistet omsorgen for sine barn fordi hun skar for tykke brødskiver.......... Dette handler om folk som ikke evner å se de virkelige problemene, og lager slike syke forklaringer for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Kan nok være dårlig selvinnsikt hos flere, men dette mener jeg ble nevnt på et innslag om familien på TV2-nyhetene. Det ble lagd reportasjer om saken der barna ble hentet ut med makt.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Forresten har familien fått tilbake barna sine nå, så det må ha vært et tvilstilfelle.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Og da blir det sant? Du vet at barnevernet ikke uttaler seg? De har taushetsplikt, og det gjelder overfor barna. Så foreldrene kan heller ikke løse barnevernet fra taushetsplikten. Dette er typiske eksempler på hvorfor hvermannsen er redd barnevernet; slike dumme uttalelser. Ikke rart mange foreldre er så redde barnevernet. Det finnes jo tydeligvis folk som tror på slikt tøv.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Visst noen er så stokk dumme at de tror BV tar barn grunnet restemat, da begynner jeg å lure på hva slags klientell som sitter her inne.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 Tror generelt at Barnevernet gjør mye nyttig, som de er nødt til å gjøre. Men er også sikker på at det finnes enkelte overivrige der som har hatt det utrolig vondt i barndommen, og derfor føler de får tatt hevn på sine egne foreldre ved å være rigide i tjenesten.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Tror du den enkelte som jobber i barnevernet, er den som bestemmer om barn skal fjernes fra familien eller ikke? At ingen andre er med å vurdere dette? Tror du trenger å lese deg litt opp på hvordan det egentlig henger sammen, og hva som kreves for at en skal kunne vurdere å fjerne barn fra hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Vel, vel. Men jeg går ikke med på at Barnevernet alltid har rett, like lite som jeg går med på at Barnevernet alltid tar feil... (er noen som hevder det også).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå