<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 hei alle sammen. jeg er veldig sint nå kjenner, jeg har helst lyst å pakke tingene mine å bare reise. det som er problemet er at mannen min har hold på å fikse opp leiligheten, men han blir jo aldri ferdig, og når eg masser om ka tid han skal gjør noe, blir han drid sur og kjefter på meg og ber meg om å holde kjeft. ikke noe særlig gøy. har nå 7 uker igjen til termin, og ikke har jeg kunnet gå inn i stuen min på over 2 måneder. alle tingene fra soverommet, alle klær (har ikke et kledskap og ikke får jeg kjøpe et for vi har ikke plass til å sette det noen plass), alle sko som var sto i gangen og begge pcene står i stue og i tillegg har han lagt fra seg alle matriallene som han skal bruke i stuen. den eneste plassen eg har kunne sette meg ned de siste måndene er i senga. ikke akkurat gøy å ta med middagen sin i i senga. blir forbanna, og snart kommer jo babyen men eg tror ikke han forstår enda at jeg er gravid. og ikke har jeg fått opp barnesenga for eg har ikke plass til de engang. blir frustrert hva hadde dere gjort?? jeg begynner å få panikk lurer på om eg bare skal finna meg et annet hjem i mellom tiden. men foreldrene mine bor så langt borte, som gjør det vanskelig å finne en plass å ver. og eg tviler på at han gidder å bli med å rydde når han er ferdig. så jeg må vel stå høy gravid å rydde å vaske helle leiligheten alene. ikke gøy i det helle tatt. blir demprimet av dette har noen tips om hva jeg bør gjør?
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 si til han at vis han ikke får ut fingeren å blir færdi innen to uker så flytter du ut. enkelt å greit. så kan du flytte tilbake når han er ferdig. men vis han ikke bynner nå så er d uaktuellt får deg å bli!
Abracadabra Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 huff stakkars deg! skikkelig irriterende med sånt, kjenner veldig godt igjen den frustrasjonen du føler. her er det en pappa som har en tendens til å prioritere jobben litt mer enn jeg liker - men hvis jeg da befinner meg i en situasjon lik den du beskriver, så ringer jeg en håndtverker og bestiller en mann til å gjøre jobben min mann ikke gjør, hehe! må jo bruke opp pengene han tjener på den altfor krevende jobben! jeg vet at jeg er svært heldig som kan ta meg råd til det, da, jeg ville blitt superfortvilet om jeg måtte ventet på at min mann skulle gjøre all oppussingen heromkrings...grøss... nei jeg må si at kanskje det er riktig det som ble svart over her, å sette hardt mot hardt, og heller flytte ut en stund...bor foreldrene dine så langt unna at du må fly? eller kan du kjøre/ta tog? håper dere finner en løsning på det i hvert fall, han må jo ta litt ansvar nå som han skal bli pappa lykke lykke til, sender en trøsteklem også
Gjest Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Syntes du heller kan prøve å se det litt fra hans side... Kanskje han er sliten, har lange dager på jobb og er minst like lei av oppussingen som det du er? Og i tillegg kommer han hjem til gnål? Vær litt støttende i stedet for å sutre så skal du se det hjelper på motivasjonen hans
Bromelia Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Hadde tatt med litt tøy og dratt til mamma jeg... Så får gubben sitte der i sin ensomhet til leiligheten blir ferdig... Tror nok at han får ut finger'n når han skjønner alvoret. Jeg har heldigvis en kjempeflink mann som står på for å få barnerommet ferdig.
Diddels Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Heldigvis er 7 uker god tid til å rydde dette på, det å stå høygravid å vaske litt er faktisk ikke farlig; bare slitsomt, og vi må ikke være redde for å slite. Si til ham at nå slapper dere av frem til helgen, og da tar dere det sammen i et skippertak, og lar resten stå til neste helg osv. Frem til da skal du ikke kjefte og mase noe mer om dette. Menn er ikke som oss. Det syns at de fortjener all ros og støtte i verden hvis de jobber og tjener penger til huset. De skjønner ikke at det å være gravid er minst like slitsomt for kroppen som en meget hard treningsøkt, og det konstant, ikke bare mens en aktivitet pågår. Og siden de ikke skjønner dette må du bruke list fremfor mas. Det at han ber deg holde kjeft syns jeg er i overkant uforskammet. Det hadde jeg krevd at han tok tilbake. Siviliserte mennesker som skal bli foledre bør legge av seg slike primitive fraser.
sprellemor Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Min erfaring er at mannen min ikke gjør noe hvis jeg maser, men hvis jeg bare holder kjeft lenge nok så er det plutselig gjort. Jeg lurer på om de har noe inni hodet som sier til dem at de skal gjøre ting når DE bestemmer, ikke noen andre. Og så tror jeg de ikke vil ha "mora" si hjemme, hvis du skjønner. Når det er sagt, så kan det hende at vasking når du er høygravid kan fremskynde fødselen, og er det noe jeg husker fra forrige gang er det at når man først er høygravid, da kan ungen bare komme. :-) Jeg hadde planlagt å vaske vinduer, for det skulle visst sette igang fødselen, men det rakk jeg "dessverre" ikke ;-) Det kan jo også hende at mannen din er ganske spent på å bli pappa, og ikke klarer å konsentere seg så mye akkurat nå. Men at når ungen er ute, så åpner han plutselig øynene, og setter igang. Lykke til :-)
<3 mamma til verdens beste <3 Skrevet 16. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2009 jeg har prøvd tidligere å ikke masse. de tok 6 månder og han hadde ikke engang tatt i en spiker. så tror ikke det hjelpe da tenker han ikke engang på å gjøre det. men det som er verst er at pcen han bruker han alt for mye tid med. han sitter der gjerne 7 timer til dagen og det er bare etter jobb. han har til og med begynt å ta med middagen sin bort til pcen. nei jeg fikk nok, så jeg tok et par tlf og fikk en kompis av han som er tømmer mann til å hjelpe meg litt. da skulle han plutselig bli med å gjør noe med oppysingen. men nå har det sakt stopp igjen, han blir rett å slett fort lei og gidder ikke bli ferdig før han begyner på noe nytt. så nå har eg en halv ferdig leilighet og 3 pcer og 2 biler som han har begynt på meg ikke gidda å gjort ferdig, høres litt domt ut ja. men jeg har vertfall sakt at vist det ikke er ferdig før jul flytter jeg sammen med babyen fram til han er ferdig håper han fatter alvoret då takk for alle svar jenter
sprellemor Skrevet 17. november 2009 #9 Skrevet 17. november 2009 Hei igjen. Høres ut som du kjenner typen din, og vet hva som til slutt setter han i gir. Lykke til, med han og babyen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå