Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Har lyst på katt, men jeg har aldri hatt kjæledyr og jeg aner ikke hva som kreves. Har ikke lyst at den skal klore på møblene, eller gjøre fra seg inne. Går det an å ha en katt som går på do ute? Vi har hage og uthus.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Det krever ikke så mye å ha katt. Du må gi den mat, rent vann, kos og omsorg. Slippe den ut når den vil på do og inn når den fryser. Ha noen som kan passe katten når dere reiser bort og ha penger til veterinær om den skulle bli syk. En katt kan fint gå på do ute, men det kan være lurt å ha en kasse inne i begynnelsen (om dere skal ha kattunge) til den er gammel nok til å gå ut og skjønner dette med å gå på do ute. Det kreves som sagt ikke mye å ha katt og det er veldig kos med katt. Men det er et ansvar man tar på seg og katter kan godt leve til de blir 15år.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Om du kjøper et klorestativ til katten, og tar han dit hver gang han skal til å klore på møbler så skal nok det gå fint.. Har en katt selv, og hver gang han strekker seg, så er klørene inne,og han løper bort til klorestativet sitt.. Mammas katt derimot skjerper klørene på gulv, møbler og alt.. :s Ja, katten kan fint gå på do ute, men bør nok gå inne den første tiden, den må jo bli kjent med huset og dere før dere slipper han ut. Kjøp en god kattesand, bland inn luktekuler og rens doen for bæsj hver dag så skal nok det gå fint. Er masse selskap og kos i en katt.. Jeg elsker den lille bortskjemte pelsdotten min.. Kan gi deg et tips om at du bør kjøpe bur så fort som mulig, slik at katten blir vant med det. Det gjorde ikke jeg, og når vi skulle på tur, eller ha den til dyrlege så var det et skikkelig strev.. :s Nå har han et bur han ikke er redd for å liker. Og ordentlig for kjøpt på dyrebutikk er helt klart rimeligst i lengden og best for katten.. Ikke gi han wiskhas og for fra butikk..
Tigerpote Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Katter kan faktisk bli over 20 år gamle. Katter er selvstendige dyr, men de krever eiere som bryr seg om dem, gir dem mat flere ganger daglig, rent vann og masse masse kos! Katten vår klorer på sofaen og mattene, og det er vanlig for en katt å ville klore. Vi har prøvd med klorebrett, men det ville han ikke borti;) Det beste for katten er jo å få være både ute og inne. "Innekatt" finnes egentlig ikke, det er et menneskeskapt begrep. Men katter må få komme inn for ly, varme, mat og kos, flere ganger om dagen! Også er det uhyre viktig at dere tenker i gjennom hva dere skal gjøre når dere skal reise bort i ferier. Det aller aller beste for katten er å få være hjemme hos seg selv, og ha noen som kan komme og mate den/kose med den iallfall 1-2 ganger daglig, gjerne et menneske katten kjenner. Man kan IKKE reise fra katten og tro at den klarer seg selv og finner mat selv i dages- eller ukesvis! Jeg vil anbefale dere å høre med Dyrebeskyttelsen dersom dere bestemmer dere for å skaffe dere katt, de har mange mange hjemløse katter som mennesker bokstavelig talt har kastet fra seg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 NEI! Dere bør ikke få dere katt. Holder lenge at dere har unge/unger. Katt kan du få når du blir gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå