Gå til innhold

hvor lenge sov barnet ditt i sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mao. når byttet dere til junior seng? jeg kunne tenkt meg at gutten vår sover i sprinkelsengene til han blir ca 4 år, pga vi har alle soverom i 2 etg. og jeg er livredd for at han skal komme opp av sengen midt på netten i mørket og ramle ned trappen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa her fikk "stor" seng 2 mnd før hun blei 2 år.

Ville heller kjøpt trappegrind ! så ungen ikke kommer seg ned trappa

Skrevet

vi byttet over fordi hun da krabbet ut av sprinkelsengen av seg selv

Skrevet

Jenta mi fikk ny seng på 2 års dagen :) Da hadde ho allerede krabba ut og opp i sprinkelsenga siden ho var 1 1/2 år.

Så det hjelper ikke å ha sprinkelseng lenge, de kommer seg ut etterhvert.

Skrevet

Helt til hun en dag sa "mamma-mamma, se jeg tupel!!!" og stupte gjorde hun og vips så var det ikke noe bunn igjenn i den... da var hun vel ca. 2...

Skrevet

Eldstemann hadde sprinkelseng til han var ca 16mnd. Minste til han var 2år, men vi burde ha byttet før.

Mye farligere å ha sprinkelseng de driver å klatrer ut av og turner rundt på enn vanlig seng.

Nå er de 4år og nesten 6år og har køyeseng sammen, de bytter på å sove oppe og nede en uke på hver! 4åringen klarer helt fint å klatre ned fra køyesenga i halvsøvne midt på natta for å gå på do osv.

Skrevet

Gutten min fikk juniorseng når han var rundt 2,5 år. Hadde ikke startet å klatre ut av sprinkelsenga i grunn. Men følte for at det var tid for ny seng, da det er bedre å falle ned fra en vanlig seng enn sprinkelsenga.Vi har ganske bratt trapp selv, men den går han med glans. Vi har grind som vi setter for om natta.

Skrevet

Kjøpte "stor" seng da han var ca 2 og et halvt. Men da hadde han allerede hoppet ut av senga selv i over et år, så det var for å unngå at han kom seg ut selv...

Skrevet

Eldstemann flytta fra grindseng til stor seng da han var 2år pga at han klatret ut, men når sant skal sies så sov han mer eller mindre nesten hver natt i min seng fra han var født til han fylte 4år.

Mellomste sov i grindseng til hun var 3år, aldri had tendenser til å klyve utav, senga si.

Minsta måtte flytte ut av grindsenga da hun var 1 1/2år, da hang apekatten på feil side av sprinklene og vi hadde ikke nerver til annet enn å flytte henne i barneseng uten sprinkler.

Port og sikkerhets lås på dører er et alternativ til sikkerhet. Det er større sjanse for at de faller ut av sengen å skader seg enn at de faller ned trappen når de blir så store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...