Gå til innhold

baby nr 2, hva kjøper man nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir det motsatt kjønn tenker jeg selvsagt noen nye klær, unisex klærne går i arv her i huset.

så tenker jeg ny madrass, evt. et nytt sengetøy og dyne (har hørt at sånt bør ikke arves), kluter, evt. flasker og andre hygiene artikler.

er det noe jeg har glemt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyner kan du jo som regel vaske og henge ut i minusgrader. Sengetøy vaskes jo på 60 grader. Madrass har jeg også hørt noe om at ikke skal brukes igjen.

Vi kjøpte seng, for storebror bruker sin ennå.

Kjøpte noen klær, både pga annet kjønn og født på forskjellig årstid. Siden vi har to tette var det også noe vi måtte ha flere av (vognposer etc.) og søskenvogn.

Jeg brukte noen av de samme flaskene, men kjøpte nye smokker. Ellers gikk mye i arv, mange klær også. Det går an å bruke blått på jenter (men kanskje ikke rosa på gutter hvis det går den veien)

Skrevet

Dyne og sengetøy kan arves for det kan vaskes på 60grader. Madrass bør ikke arves hvis dere ikke har brukt overmadrass som har stoppet uhell, har dere brukt overmadrass kan den også vaskes på 60grader og den og madrassen er også greit å bruke. Selve flaskene tenker jeg det er greit å bruke, men noe "smokker" til dem kommer jeg til å kjøpe (de få flaskene vi har brukt). Kluter kommer vi også til å bruke opp en del, men fyller kanskje på med noen nye.

Ellers kommer vi til å kjøpe ny sportsvogn, men det er fordi den vi har begynner å bli litt sliten etter å ha vært sovevogn i barnehagen og blitt "kastet" rundt i vognskuret der.

Bortsett fra det lurer jeg også på hva den nye gutten her i huset kan få nytt, vi fikk nemlig bekreftet gutt nr2 på ultralyd på fredag...

Skrevet

Vi kjøpte bare ny vognbag vi :)

(+ endel gutteklær og selvsagt smokker)

Skrevet

Dette med madrass gjelder at man ikke skal arve ganle skumgummimadrasser. En vanlig madrass som var ny for noen år siden kan fint arves. Det viktige er at den ikke er full av tiss og gulp. Enten kan du vaske den, eller vaske trekket og lufte madrassen. Mine barn ligger på lammeskinn så da er de jo ikke i kontakt med madrassen heller....

Skrevet

jeg leste ett sted at om madrassen var under 2år og man kunne vaske trekket så kunne man bruke den om igjen..

Skrevet

vi kjøpte ny madrass til senga...

Ellers har vi jo det meste. Bruker også flaskene fra storesøster, kjøpte bara nye tuter til de.

Blei jo så klart noe nytt tøy også.

Men trengte virkelig ikke noe annet enn madrass

Skrevet

Vi skal kjøpe ny bilstol. Var ingenting galt med den forrige, men vi solgte den siden vi ikke skulle ha flere unger *kremt* ;-)

Ny vogn blir det også, siden den forrige vogna ble kjøpt brukt og er utslitt etter 3 unger (hadde blitt brukt av 2 unger før sønnen min), solgte den også.

Skrevet

minst mulig tenker jeg. Det som kan vaskes er jo selvsagt greit og det gjelder vel blant annet dyne?

flasker hadde jeg ikke giddet kjøpe nytt om de du har er ok.

når det gjelder klær - er det en jente, så kan de fleste "gutteklær" brukes - er bare å sette sammen med noe rosa, så går det så fint atte!

(har jente og arver noe fra guttebarn - rosa lue gjør at de fleste skjønner at det er jente!

Skrevet

Jeg kjøpte bare ny overmadrass til senga, ikke hele madrassen (vaskbart trekk da, ikke skumgummi heller). Satte bare madrassen ut til lufting en dag det var kaldt.

Skrevet

Vi kjøpte nytt bilsete siden vi lånte forrige gang. Vi bruker flaskene på nytt men kjøpte nye smokker. Kluter osv bruker vi på nytt, kaster litt etterhvert og fyller på med nytt.

Vogn hadde vi fra før. Brukte den kun i 9mnd med førstemann.

Vuggen og madrassen bruker vi på nytt. Vi kjøpte ny til førstemann og den er like ren.

Klær, litt håndkler og sengetøy kjøpte vi siden vi fikk gutt denne gangen og mye gikk i rosa når vi fikk jenta.

Ellers ble det ting og utstyr til rommet. Og kosebamser. Leker har vi ikke kjøpt noe av siden vi har ok i bøtter og spann. Men etterhvert så blir det vel til at vi supplerer litt og kjøper litt bøker osv slik at de har noe som bare er dems eget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...