Gå til innhold

Feberen gir seg jo ikke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 6.dagen som jenta vår har høy feber. I går kveld var den oppe i 41,2 og det syns jeg var faretruende høyt. Var hos legevakta i går og de tok crp som var på 8, altså ikke tegn til noe bakterielt men kun et virus. Han lyttet på lungene hennes som var helt fine. Han tittet i halsen og da så han at mandlene hennes var røde og hovne, men ingenting å gjøre med det fikk vi beskjed om. Men er det virkelig normalt å gå med over 40 i feber i 6 dager - uten at vi kan gjøre noe som helst?

Har bestemt oss for å ringe fastlegen i morgen for en time. Håper de kan se litt nærmere på henne og kanskje ta noen flere blodprøver. Jeg blir ikke beroliget av at feberen hopper til værs hver eneste dag. Hun har jo god effekt av paracet stikkpille, men vi skulle bare gi henne det 3 ganger i døgnet. Trenger noen gode råd her, syns ikke jeg ble særlig klok på legevakta ihvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det desverre i virus-høsten akkurat nå. Våre hadde feber i 7 dager, og værst dagen før de kvinet til igjen. På legekontoret sa de at det går både influensa og forkjølesesvirus som kan vare opp til 14 dager på det meste. Så vi måtte bare smøre oss med tålmodighet. Så lenge de drikker, er det et godt tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...