Tigerpote Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 I så fall, når starter dere med det? Jeg føler at ammingen er på plass, selv om vi bare får til å puppe i tvillingstillingen. Jenta blir 2 uker på tirsdag, og i går prøvde vi med smokk. Og det var supert! Etter nattammingen kunne vi bare legge henne tilbake i senga uten å gå rundt med henne til hun sovnet. Hun sovnet av seg selv med smokken i munnen. Eller er det dumt å begynne med smokk så tidlig?
Underveis --> Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Dersom du føler at ammingen er på plass, så ville jeg nå bare kjørt på jeg! Hadde gjort det samme selv om ikke Lillemann hadde brekt seg av de. Smuglet til og med smokk inn på sykehuset *hihi* Uten at det i det hele tatt var noe poden aksepterte. Fikk ham til å ta den da han var 2 mnd gammel. HALELUJA! Utrolig herlig å se ham sovne helt av seg selv :-) Gull verd å ha, sier nå bare jeg!
hippopotamus! Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Minste mi ble født om morgenen, innen kvelden kom sendte jeg gubben hjem for å hente en ferdig kokt smokk, for da var jeg allerede sår etter å ha blitt brukt som smokk hele dagen. Hun hadde aldri problemer med ammingen.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Har du født nå? Gratulerer så mye! :-) Ja, vi har brukt/bruker smokk til baby. Her har jeg begynt når de har vært 1-3 dager gamle, gått helt fint det. Eneste jeg anser for litt problematisk med smokk er perioden fra ca 2-3 mnd til ca 5-7 mnd der de tar ut smokken, men ikke klarer å få den inn igjen og dermed hyler og vi må putte den inn igjen for dem. Ellers er smokk en fin ting hos oss, de to eldste var også utrolig enkle å få til så slutte, de sluttet selv med nattesmokken rundt 3 års alder (på dagtid sluttet de rundt 1,5- 2 års alder).
Babyønske �� Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Begynte når han var 3 dager gammel. Hadde litt problem med ammingen på sykehuset, men tok sjansen likevel. Opplevde ikke problem med ammingen etter det, heller tvert i mot Brukte den til han var 2 mnd gammel, da nektet han å ta den, og har nektet siden:-( Hadde gjerne sett at han fortsatt tok den, hadde nok spart oss for en del av søvnproblemene vi har hatt.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Hun tok tommelen fra dag en omtrent.. Og det er kun den som gjelder enda.. Hun er skikkelig tottejente og kommer nok til og fortsette være det.. Hun er 6 mnd nå..
Rampongi Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 jeg starta når jenta var 5 dager, hun er er nå 2 mnd og dønn avhengig
Tigerpote Skrevet 8. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2009 Takk for svar dere! Da skal vi fortsette med smokk når hun ikke vil sove iallfall. Hun vil helst bare sove oppå oss;) Det er ikke alltid hun vil ta smokken da, men i natt så! Det var så herlig. Ja, jeg har født:D Ble satt igang, og hun kom på den 16. overtidsdagen. Fødselen var hard og hun ble tatt med vakum, men alt gikk fint til slutt!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Jeg har prøvd 3 forskjellige typer, men eneste hun skjønner litt er NAM smokken. Den kan hun sutte litt på, men virker ikke som hun skjønner det helt. Hun er 2 måneder.
Trollemor75 Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 Han fikk smokk på nyfødtintensiven, 3 dager gammel. Jeg fikk helt sjokk av det, hadde jo lest at det ødela for ammingen og det var fy til amming var på plass!!! Det gikk helt fint, han sugde bra når jeg ammet.
Candy girrrl Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Har brukt smokk til alle. Men kuttet den med nummer tre når den ødela mer en hjalp søvnen. Husker jeg forbannet smokken når man måtte opp 10 ganger å putte smokk på natta. Så hun fikk den tilbake når hun kunne putte den i selv. (jeg_nazimor:) Iallefall, hun sov hele natta når vi tok den vekk. Så nå får nybabyen kose seg med den når hun et survete, i vippestolen når jeg gjør husarbeid o.l men ikke på natt, ennå. Skal få når hun kan putte den inn selv og jeg kan strø 5-6 smokker rundt i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå