Lunda med lillegutt Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Er ca 17 uker på vei og har fått skikkelig halsbrann, er ikke det litt tidlig? Hadde dette bittelitt helt i slutten av forrige svangerskap, uke 39 og 40, og har ikke særlig erfaring med det. Er nå litt overrumplet av at jeg har så sinnsykt mye halsbrann, spesielt om kveldene at det svir helt opp til ørene... Halsbrannen kommer uavhengig om jeg har spist brødskive med gulost eller stekt mat. Holder meg unna krydret mat, for da blir det verre. Prøvde å spise lovehearts som noen her foreslår, men det har bare måtelig effekt. Vaniljesaus, som jeg drakk sist, hjelper ikke. Får vel komme meg til apoteket. Dere som har mer erfaring med halsbrann, vil det bare bli verre og verre nå når jeg har fått det så tidlig?
Bompi:) Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Jeg var veldig plaget med halsbrann i hele forrige svangerskap. Mener at det bare ble verre og verre ja. Brukte noen lapper på "Link", men disse hjelper ganske bra. Jeg måtte alltid ha et brett i meters avstand.. Alt vi må slite med...
twoboys & a girl Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Halsbrann har jeg slitt veldig med, forrige gang drakk jeg masse nyco, eneste som hjalp. Må finne det frem nå for har hatt det på kveldene den siste uken, er 15 uker...
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Det er hormonet relaxin som gjør at lukkemuskelen til magesekken fra spiserøret blirlitt slakkere. Det hormonet utskilles helt fra begynnelsen av svangerskapet, og halsbrann kan oppstå når som helt. så nei, det er ikke tidlig. Ved begge mine svangerskap (en spontanabort, nå i uke 15), har mitt aller første symptom på at jeg var gravid er nettopp halsbrann. Men hva som løyer plagene for deg er vanskelig å si, virker som om det er ganske individuelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå