Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Hvordan var svangerskapene i forhold til hverandre?
05juli Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Veldig kvalm og masse kynnere med gutten, ellers like svangerskap.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Hei! Det er noen år mellom mine to, så du skal ikke se bort fra at forskjellene har litt med min alder også å gjøre. :-P Men med gutten som kom først var jeg stort sett i fin form, kvalm i 12-14 uker og følte meg opplagt og frisk. Med jenta som kom noen år etterpå var jeg dårlig til uke 25, mye våken om natta, halsbrann og generellt trett. Nå hadde jeg jo en fra før som krevde sitt så det kan også ha noe med trettheten å gjøre. :-) Men alt i alt var jeg i dårligere form med jenta. Følte meg konstant "sjuskete" og hud og hår mistet all liv og friskhet.
Ranveig R Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Første: Veldig kvalm (delvis sjukemeldt) frå veke 6, kasta ikkje opp. Bekkenløysing frå veke 9 (100% sjukemeldt frå veke 14) Kasta opp dagleg frå veke 15 - 23 Kjente liv frå veke 17 Igangsetting, fødd 15 dagar over termin Gut Andre: Ikkje så kvalm i starten Hyperemesis (sengeliggande) veke 10 - 15 Kasta opp dagleg til ca veke 22 Bekkenet var bedre denne gongen Kjente liv frå veke 23 (foranliggende morkake) Spontan fødsel 6 dagar over termin Jente
nawi Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Helt like;-) Fikk de veldig tett, så husker godt.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Synes alle mine 4 svangerskap hadde sine likheter og ulikheter jeg (3 gutter og 1 jente), men var noen ting jeg merket som var veldig anderledes med vesla. Jeg var ikke kvalm med henne, det var jeg med alle guttene, skjønt jeg var kvalm i ulik grad, tid på døgnet og lengde med guttene. Jeg fikk positiv test mye tidligere og sterkere med henne enn guttene. Jeg hadde mindre mage (SF-mål) med henne enn med guttene til tross for mye samme vektoppgang. Hårene på leggene mine stoppet nesten å vokse med vesla, mens de vokste som normalt med guttene. Ellers har jeg vært trøtt med noen, ikke så ille med andre, god form med noen (første halvdel i hvertfall), ikke god form med noen, ømme pupper med to, ikke ømme med to osv.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2009 Takk for svar =) Er spent denne gangen! Sist var jeg kvalm fra uke 6-9.. Nå kom kvalmen fra dag 1, og jeg har kastet opp (noe jeg ikke gjorde sist)..
lille je Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Flott form hele veien med gutten, mye kvalm og uvel med jenta. Svimmel og trøtt med begge.
våken_om_natta Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 To helt like svangerskap. Gutt først, så jente. Nesten 3 år imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå