prekæs Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 ....steder med store menneskemengder, garantert helt uten grunn, ikledd munnbind? Er man redd for helsen sin, kan man jo fint holde seg hjemme, eller legge handlingen til tilder på døgnet med lite folk. Ikke i lørdagsrushet på ett kjøpesenter.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Kanskje de ikke er nervøse for denne svineinfluensaen?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 He he ja si det. Ser unektelig litt snålt ut:-) Kanskje de liker den form for oppmerksomhet? Min Kjære ble vaksinert på mandag, og har i grunn gjort det han kan for å unngå store folkemengder som han ikke MÅ oppsøke.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Nå blir jo de som har hatt svineinfluensa også bedt om å bære munnbind når de skal på butikken og kjøpesenter, for ikke å smitte det videre da de ikke vet hvor lenge de er smittsomme. Kan det ha vært det også?
nickoline og supermann Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Kan jo hende de er på jobb hele uka og må handle på lørdag akkurat som alle andre.... Også kan man vel ikke låse seg inne heller. Jeg for min del har holdt meg unna til jeg fikk vaksina. Har også holdt sønnen min hjemme i 2 uker selv om han ikke er i risko gruppa. Men denne uka må jeg nok sende han.... , så får vi håpe han ikke blir smittet....
Himmel og hav Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Jeg vil tippe at de du så er noen som er syke av svineinfluensa men som også må handle mat...
nati, knotten & lille karamell Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Dette er så typisk norsk. Nei!! Du må ikke skille deg ut med å bruke munnbind....det er ikke normalt i Norge. De vil helt sikkert ha oppmerksomhet ja. Hadde jeg vært i risikogruppen, så hadde jeg heller valgt å gå me munnbind, forann å få svineinfluensa. Man kan ikke sitte inne til dette blåser over. Kanskje flere skulle bruke munnbind, så hadde vi greid å stoppe denne influensaen!! Spesielt folk som har vært syke og som ikke gidder å holde seg hjemme til man er helt frisk og ikke lenger i fare for å smitte andre.
prekæs Skrevet 8. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2009 Helt sikkert. Men trenger de handle møbler og pyntegjenstander sammen med sin friske ektefelle? Er man så redd for smitte at man tar på munnbind ute blant folk, er det jo merkelig at de oppsøker butikker etc, på den mest folksomme tiden i uka.
Libido- Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Har du tenkt på at de ikke har annet valg? Jeg har en bekjent som må ta fly ofte, pga møter. Denne personen har fått påbud av legen å ha munnbind pga en underliggende sykdom. Selv kan ikke denne personen fordra å gå med munnbind, men har desverre ikke annet valg. Hvorfor slutte å leve når man kan beskytte seg?
prekæs Skrevet 8. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2009 Og for å dra det enda lenger. Er man smittsom og vet det er det, må det jo være uansvarlig å oppsøke store folkemengder. Med eller uten munnbind.
3småtroll♥ Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Helt enig nati...! Her har eldste datteren vår ligget siden onsdag og søsteren som ER vaksinert for 1,5 uke siden har blitt smittet... Holder de selfvølgelig hjemme en hel uke, men er ikke alle som gjør det. Naboen her fikk beskjed av sjefen sin om at hun bare måtte kommer selv om hun ble syk samtidig som datteren min. For det var krise pga mye sykdom!?! Hallo! Da smitter jo hun bare fler og gir mer sykdom hvis hun drar på jobb! For ikke å snakke om at hun jobber i kjøttdisk i en stor butikk her. Hvor mange kan hun ikke smitte da?! Jeg sa det til henne- og jeg håper hun klarer å si i mot sin sjef! Er ikke rart folk blir smittet! Bedre med munnbind da, men det er jo typisk norsk ja- må jo ikke skille seg ut;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå