Gå til innhold

Kulturkræsj! Synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg dessverre har vært borti flere ganger; jeg gjør noe som for meg er helt dagligdags, men blir møtt med "du må forstå at i min kultur får man ikke gjøre som du gjorde nå/ er det uhøflig". Første gangen takket jeg kun nei til mer mat, fordi jeg allerede hadde spist mer enn jeg klarte, og det var altså en helt forferdelig ting som betydde at jeg ikke likte maten. og jeg opplevde at vertskapet hang med hodet hele kvelden og gjentatte ganger tok opp dette med at jeg ikke likte maten. Fortvilende!

Så forsøkte jeg å gjøre en god gjerning for noen, og jeg ville gjort akkurat det samme for hvemsomhelst av naboene mine. Det er noe som ikke koster meg noe, annet enn litt av min tid, og jeg synes det kun er hyggelig, men istedenfor å si at det er greit får jeg nå høre at SLIK kan jeg ikke gjøre, og det er altså uhøflig av meg å ikke la dem betale meg. Betale for HVA!? Dette er jo noe jeg gjør for å være snill og fordi jeg også tjener på det fordi det er morsomt for meg også.

Jeg skal jaggu begynne å fortelle folk at det å terpe på slike ting er uhøflig, strider mot min kultur og dermed fornærmer meg!

Dårlig skrevet og rotete innlegg, jeg vet. Beklager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, hvis dette er i Norge synes jeg godt du kan gi beskjed om at din kultur er ikke slik, og at du blir fornærmet av at de blir fornærmet :o)

Så lenge de skjønner at du ikke gjør det for å være slem, så er det jo uhøflig å gå og terpe på det.

Skrevet

Ja, dette er i Norge. Jeg tror faktisk jeg skal nevne dette med min kultur neste gang jeg får høre at jeg fornærmer dem ihht deres kultur. Faktisk er jeg så trist og lei av følelsen av at jeg har gjort noe fælt i mitt forsøk på å være vennlig, at jeg nesten ikke har lyst til å fortsette noe mer...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...