Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Etter at alle faste utgifter er betalt så sitter en igjen med x antall kroner til mat og klær, og x antall kroner til andre ting. Hvor stor pluss er det vanlig å ha her hver måned? Klart det varierer med inntekter og utgifter, men ofte er det jo sånn at de som tjener bra har tilsvarende høyere boutgifter. Vi har ikke et stort overskudd hver måned til å bruke på å kose oss. Vi har ikke råd til å gå i svømmehallen, kino, bowling, ut å spise, stå på ski, gå til frisør, gå på cafe osv hver måned. Vi har det helt greit økonomisk, og vi får ikke store problemer om vi må ha nye vinterdekk, eller oppvaskemaskina ryker. Vi kjøper litt dyre ting til barna, men mere billige ting. Får vi ekstra utgifter, så kutter vi gjerne litt i matbudsjettet, handler litt mer first price, og venter med å gå til frisøren akkurat den måneden. Er ikke dette relativt normalt? Vi har det helt greit, og vi har råd til mye, men det er mye vi ikke har råd til også. Jeg synest ofte at folk forventer at en skal ha så mye, hører stadig kommentarer om at det er bare et par hundrelapper, det er bare en tusenlapp. Jeg synest ikke at det er bare bare. Er det bare meg som ikke føler vi har overflod, men har det helt greit, helt fint.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Vi har det likt som dere tror jeg.. Bortsett fra at i år har det vært ekstra mye utgifter på bilen (iallefall 30 000) det merker vi.... Skulle gjerne reist mer, opplevd litt... Men er vel i grunn fornøyde :-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Vi har det også sånn. Kjøpte ikke vinterdresser til ungene samme lønn som vi kjøpte vinterdekk til bilen. Så kom Mamma og tok vinterdressutgiften, og da fikk vi råd til å å kjøpe ny tørketrommel, er ikke så lett å få tørka alt ute på denne årstida, og da unngår vi alle tørkestativene rundtomkring i huset. Synes det er noe ekstra hver eneste måned, bursdager, bryllup, ting til bilen, ting til hjemmet, fotograf i barnehagen, julebord etc. Vi har det helt greit, men vi tenker oss om før vi bruker penger. Mat og bensin er de postene vi har å spare på, klær kjøper vi skjeldent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå