veldig fødeklar Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jobber som lærer og har helt fram til nå (29+1) jobbet 100%. men nå merker jeg at jeg er helt tom. Sliter med mye hodepine, og er helt kaputt når jeg kommer hjem fra jobb. Er tungt å skulle følge opp to gutter på 2.5 og 5 år. Vil veldig gjerne stå på fram til jul, men ser det egentlig litt ulikt at jeg skal klare det. hvordan er det hos dere andre, er det kommet en vikar på plass? Jeg skal snakke med virksomhetsleder hos oss ang dette til uken. Hadde vært veldig greit å kunne begynne med overlapping nå slik at jeg kan få trappet ned fram mot jul. Hvor mange er det som jobber 100%? Hva slags ordninge eller tips har dere å komme med?
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Hei Jobber 100% nå, jeg jobber også som lærer, men nå føler jeg egentlig for og trappe ned,sist jeg var gravid jobbet jeg helt til permisjonen startet, men nå har jeg mye mere bekken plager, et trøtt og sliten orker ikke mye etter jobb, legger meg tidlig hver dag:) er 28+1, skal til legen i slutten av denne mnd så da spørs det om jeg ikke roer ned til 50%, tror nok det er litt smart og være litt "uthvilt" til babyen kommer
Vimsetrollet Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Jeg er lærerstudent og er i praksis nå. Er i uke 31, og har vært helt utslitt - kommet hjem hver dag og grått fordi jeg har vært så sliten - og da har jeg ikke hatt såååå mye å gjort egentlig... Har en sønn på 3 år som også krever sitt, og har tenkt mange ganger de siste ukene at hadde jeg jobbet, hadde jeg neppe jobbet mer enn 50% nå!! Jeg snakket med ei gravid på jobben som har termin i desember, og hun kunne fortelle meg at hun hadde overskudd mer enn noen sinne når hun var gravid. Det er noen som har det.. sukk! Man skal jo ha litt overskudd til de små hjemme også, ikke bruke seg helt opp på andres unger - men du må jo kjenne på hva du orker og hva som føles riktig for deg.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Hei kjære deg. Det høres ut som om du kanskje bør trappe ned litt ja. Jeg er også lærer. Er 32 uker på vei, men har trappet gradvis ned de siste mnd. Først var jeg 20% sykemeldt en mnd, deretter 30% et par uker, før jeg måtte følge legens og jordmordas råd om å sykemelde meg 505. nå når jeg bare jobber 50, har jeg halve dager mandag-torsdag, mens jeg jobber hele fredagen. Jeg merker at det hjelper veldig! Jeg klarer å gjøre en skikkelig jobb de timene jeg er på jobb, men i tillegg fungerer jeg på hjemmebane. Vi har også en 5åring og 3åring hjemme, og de trenger moren sin. Jeg likte ikke at det gikk så mye utover dem da jeg slet meg gjennom lange dager på jobb og var helt ferdig etterpå. Nå er alt bedre. Det er klart at det er et nedelag å måtte trappe ned før permisjonen, men samtidig er det ingen som takker deg for å dra strikken mer enn du orker. Du får ingen diplom eller bonus av ded grunn. Tenk på deg selv og dine barn, det er det som betyr noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå