line_mor Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 hadde termin 31, gikk med mye murring men det kom seg ikke igang,så ble strippet den 30 for å se, hadde da 3 cm åpning å var god og moden, babyen var eksem, til 5 kilo så dem ville ikke at jeg skulle gå så mye over tiden, skjedde ikke noe den helga,så møtte opp igjen mandag 2,kl ni, fikk da satt inn en hormon tablett kl 10, skulle ligge da i 2 timer så være oppe å gå en del i de neste 6 timer,så skulle jordmor skjekke det da, men kl fire var det veldig vondt,så kl 17,30 tok hun vannet , å da ble den enda verre med en gang,så da kom lystgassen på plass ja, den hjalp noe veldig lenge, en god venn kan man si, riene tok seg bare opp hele veien,så jeg ba om epudural,men jordmor mente at det var litt sent å at jeg klarte meg uten for nå var det ikke lenge igjen, var en forferdelig smerte når det sto på, men når trykketrangen kom så ble det bedre, var bare å trykke, så på tre pressrier var gullet ute, kl 20.56 mandag 2 nov, Henrik veide 4550 gr og 51 cm lang å helt perfekt, må si at denne fødselen var helt ulik den førige med epudural,den var nok myr mer smertefri,men nå hadde jeg jo all følelsen der ,så kjente alt mye bedre,så fikk liksom oppleve det å føde normalt å kjenne at babyen og morkaka kom ut, gjorde ikke det sisit, så i tillegg var jeg på bene igjen med en gang med bare 1 lite sting,ingen klipping eller noe, sist ble det en del sting og klipp, så tror jeg må kalle dette en veldig fin fødsel med en god opplevelse. men om man klarer seg uten epudural så er nok det best, kommer seg fortere, kom hjem til storesøster og far på torsdag,så nå bare koser vi oss med en liten tilfreds prins,
Maya&Leah*har født* Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Hørtes ut som en fin fødsel :-)) Gratulerer såå mye med lille prinsen i hus!! Heldig du som er ferdig ;-) Gleder meg til min lille prins bestemmer seg for å komme! Masse lykke til videre nå, kos dere MASSE <3 Og - Gratulerer så mye igjen!!
lillebie på`n igjen Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 gratulerer så mye med den lille prinsen )
Jahoo Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer "på innoverpust" jøsses, for et langt innlegg uten ett punktum? , du skriver jo feilfritt ellers Teit og kommentere i disse lykklige stunder. Kjempeheldig som har det overstått! Lykke til..
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer med prinsen:-) Er spent på når vår prins melder sin ankomst. Bare 14 dager til termin. Lykke til videre:o)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Gratulerer, høres tross alt ut som en fin fødsel :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå