Alice in w Skrevet 8. november 2009 #1 Skrevet 8. november 2009 Jeg har den siste tiden hatt store smerter i halebeinet mitt, det er nederst i ryggen og ned mot rompen. Det kommer når jeg sitter for lenge, men også når jeg har gått en lang tur. Enkelte dager er det så ille at jeg ikke klarer å sitte i sofaen om kvelden. Er det andre som har lignende smerter? Aner ikke hva det kan komme av, og har forsøkt å fortelle det til legen, men han tar ikke vondtene alvorlig, dessverre. Det eneste han sa var at "Ja, det er jo tidlig til å være bekkenløsning", så gjorde han ikke mer med den saken. Jeg følte meg som en hypokonder og klagete "ny"-gravid dame. Er i uke 17.
Helverine Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Bekkenløsning. Det er ganske tidlig ja, en det er ikke for tidlig! Jeg hadde det slik i forrige svangerskap fra ca uke 15, og har det nå fra ca uke 16. Hurra.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Jeg fikk de samme smertene i uke 9, og det var bekkenløsning... Har begynt med fysio og bassengtrening, og det har hjulpet mye.. Stå på ditt, og ikke gi deg før du får hjelp... Du kan jo eventuelt prøve å ta det opp meg jordmor.. kan jo hende hu kan hjelpe deg litt...
Mammatilsnart2:) Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Er nok bekkenløsning ja. Jeg fikk det tidlig denne gangen.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Hei Alice! Da jeg var 16-17 uker fikk jeg også skikkelig ømt halebein og smerter i korsryggen. Klarte såvidt å sitte på noe hardt. Jeg gikk til kiropraktor siden jeg følte at noe var låst, og etter tre behandlinger der var halebeinsmertene borte. Men, hun sa at det er bekkenet som har begynt å krangle pga graviditeten og at jeg hadde bekkenlÅsning. Nå har det utviklet seg til lÅsning OG lØsning.. Herlig blanding.. Hun sa også at jeg burde få henvisning til fysio fordi musklene mine i setet og ryggen var så stramme, noe som igjen forårsaket smerter og låsninger. Så nå går jeg til fysio en gang i uka, og kjenner jeg meg ekstra stiv tar jeg en tur innom kiropraktoren..sånn cirka 1 gang i måneden.. Så jeg anbefaler deg å ta en tur til kiropraktor, der trenger du ikke henvisning fra lege. Og så evt få en henvisning fra legen til fysio etter det.
SurferMamma Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 det trenger ikke å være så alvorlig som bekkenlåsning. Alle har jo bekkenløsning når de er gravide, hvis ikke vil det ikke gå å føde! Det er helt normalt og det beste er å prøve å ikke gi det for mye oppmerksomhet og balansere mosjon og avslapping, som du allerede gjør. Håper det går bedre med deg!
Fifrildi Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Bekkenlåsning er da ikke "alvorlig" Derimot er det noe som ganske enkelt og kjapt kan fikses på som det påpekes over her. Prøv en tur til kiropraktor du, trådstarter. Jeg har smerter i både rygg, bekken, hofter og rumpe - hos meg skyldes det betennelser i musklene som kommer av at bekkenet har begynt å løsne. Muskelbetennelsen gjør igjen at bekken og rygg stivner til og må "knekkes opp". Av og til har jeg vansker med å gå - men får god hjelp av regelmessig behandling hos hhv kiropraktor og medisinsk massasjeterapaut. Men selv om plagene er i bunnen forårsaket av at bekkenet har begynt å løsne litt har jeg ikke "bekkenløsning" som diagnose og problem - som jo ofte er det man mener når man sier bekkenløsning. Det blir gjerne litt tull når man snakker om bekkenløsning fordi noen tenker "det skal man jo ha", mens andre ikke bruker ordet bekkenløsning før man er i det som en lege omtaler som "bekkenløsning med gangvansker".
Alice in w Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 Tusen takk for gode svar alle sammen. Nå har jeg bestilt time hos fysioterapaut og skal til jordmor til fredag, så satser på at jeg får orden på det. Bekkenløsning eller hva enn det er - nå skal jeg iallefall finne ut av det - til tross for at jeg ikke får henvisning av legen enda. Er bare så vondt å føle at man ikke blir tatt alvorlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå