Bimme Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Matlaging i mikrobølgeovn er en av de viktigste årsakene til sykdom, og det er i alle fall en av de mest ignorerte. I 1991 var det en rettssak i Oklahoma. En kvinne ved navn Norma Levitt hadde en hofteoperasjon, men ble drept av en enkel blodoverføring da en sykepleier ”varmet opp blodet for blodoverføringen i en mikrobølgeovn!” Logisk sett, hvis oppvarming er det eneste som skjer ved bruk av mikrobølgeovn, da skulle det vel ikke bety så mye hvordan noe blir oppvarmet. Blod til blodoverføringer blir rutinemessig oppvarmet, men ikke i mikrobølgeovner. Skulle ikke det tilsi at også matlaging i mikrobølgeovn gjør noe annet enn bare å varme maten? Det har blitt gjort svært få vitenskapelige undersøkelser omkring virkningen på kroppen av å spise mikrobølgemat. Det er rart, da vi i noen tiår nå har brukt mikrobølger, og i samme tidsperiode har det vært en økning i forekomsten av mange sykdommer. Kan det være en sammenheng? To forskere, Blanc og Hertel, har bekreftet at når mat blir oppvarmet i mikrobølgeovn, forandrer næringsinnholdet seg signifikant. De to forskerne studerte effekten som mikrobølgemat hadde på åtte personer, ved å ta blodprøver umiddelbart etter måltidet. De fant at etter å ha spist mikrobølgemat sank hemoglobinnivået. De sier at ”resultatene viste en tendens til blodfattighet, en situasjon som ble enda mer tydelig i løpet av den andre måneden av studien”. Hvem vet hva de ville funnet hvis de hadde studert folk som hadde spist mikrobølgemat i ett år eller mer? Den voldsomme forandringen som mikrobølgebehandlingen fører til hos molekylene i maten resulterer i dannelsen av noen ”nye stoffer” som kalles radiolyttiske forbindelser. Dette er ”mutasjoner” som er ukjente i naturen. Vanlig koking fører også til dannelsen av noen radiolyttiske forbindelser (som uten tvil er en av årsakene til at det er bedre å spise rå mat), men mikrobølgekoking forårsaket et mye større antall. Dette forårsaker en forringelse både av immunforsvaret og blodets kvaliteter. I tillegg fant de to forskerne at antall leukocytter i blodet øke etter å ha spist mikrobølgemat, noe som leger tar svært alvorlig da dette ofte er tegn på at noe er galt, f.eks. at det foreligger en forgiftning. Etter inntak av mikrobølgemat økte også kolesterolnivåene. Det er vanlig å tro at kolesterolverdiene i blodet øker sakte og over lengre tid. I denne studien økte kolesterolverdiene raskt etter inntak av grønnsaker oppvarmet i mikrobølgeovn. Hertel mener at hans studier bekrefter nye vitenskaplige data som antyder at kolesterolnivået i blodet kan øke som følge av akutt stress. Han tilføyde at kolesterolnivåene er mindre influert av kolesterolinnholdet i maten enn av stressfaktorer. Og en slik stressende faktor kan være mat som ikke inneholder kolesterol i det hele tatt, for eksempel mikrobølgeoppvarmede grønnsaker. I korthet viste Blanc og Hertel sin forskning at ved å spise mikrobølgemat økte blodkolesterolet, antall hvite blodlegemer økte, antall røde blodlegemer minket og det forårsaket produksjon av radiolyttiske forbindelser. Hertel og Blanc ble i 1992 imidlertid tvunget til å tie om sine forskningsresultater, en ”knebling” som ble rettslig opphevet først i 1998. Russerne forbyr mikrobølgeovner Etter andre verdenskrig eksperimenterte russerne med mikrobølgeovnen. Fra 1957 og inntil nylig ble forskningen utført ved Institutt for radioteknologi i Klinsk. De russiske forskerne fant ut følgende: I kjøtt som ble oppvarmet tilstrekkelig til å innfri de hygieniske kravene for inntak av matvarer, oppsto d-nitrosodiethanolamin, et stoff som er kjent for å være kreftfremkallende. Det oppsto destabilisering av aktive bimolekylære proteinforbindelser. Det ble påvist dannelse av en slags bindeeffekt i forhold til radioaktivitet i atmosfæren. Dannelse av kreftfremkallende forbindelser i protein-hydrolysatforbindelsene i melk og korn. Essensielle næringsstoffer forandrer seg, noe som skaper kaos i fordøyelsessystemet på en måte som gjør at mat fra mikrobølgeovn ikke opptas normalt i kroppen. Inntak av mikrobølgemat forårsaket et høyere antall kreftceller i blodet. I frossen frukt forårsaket mikrobølgepåvirkningen en endring i nedbrytningsprosessen til glukosid- og galaktosid-forbindelsene. Mikrobølgepåvirkningen forårsaket en endring i nedbrytningen av plantealkaloider når rå, kokte eller frosne grønnsaker ble utsatt for selv meget kortvarig stråling. Kreftfremkallende frie radikaler ble dannet i enkelte plantesubstanser, særlig i rå rotgrønnsaker. På grunn av kjemiske forandringer i enkelte innholdsstoffer i maten, opptrer forstyrrelser i lymfesystemet slik at immunforsvaret får redusert evne til å beskytte mot vekst av kreftceller. Hos forsøkspersoner som inntok mikrobølgemat ble det påvist økte forstyrrelser i fordøyelsessystemet, og høyere forekomst av kreft i mage og tarmsystemet. Mikrobølgepåvirkning førte til en signifikant reduksjon av næringsverdien i alle de matslagene som ble undersøkt. Som et resultat av disse funnene ble bruk av mikrobølgeovn forbudt i Russland i 1976, et forbud som dog er blitt lempet på etter Perestrojka. Virkningen av mikrobølgemat testet med kinesiologi Kinesiologen Stephanie Refle har, ved bruk av kinesiologiske tester, vist at personer som har spist mikrobølgemat får forstyrrelser i energiflyten i kroppens meridianer, og at det er vanskelig å få balanse i denne energiflyten så lenge personen fortsetter å spise mikrobølgemat. Derfor forteller Refle nå alle klientene som kommer til henne for første gang at de ikke under noen omstendighet må spise mikrobølgemat. Hun gir dette rådet høyere prioritet enn andre råd som tradisjonelt er knyttet til helseproblemer, nemlig å slutte å røyke og å kutte ut alkohol. Når klientene hennes fulgte rådet om å unngå mikrobølgemat, fikk hun betydelig bedre resultater med behandlingen sin. Andre kinesiologer kan bekrefte dette. David Bridgman, som har mange års erfaring som kinesiolog, sier at ”av alle personer jeg tester for allergier, har 99,9% så langt vist overfølsomhet for enhver form for mikrobølgemat”. Bare det å stå foran en mikrobølgeovn som er i bruk kan på grunn av strålelekkasje være skadelig for helsen. Dette er kanskje noe du allerede har følt intuitivt. Vi vet at celler eksploderer når de utsettes for mikrobølger (bare prøv å kok et egg i mikrobølgeovnen, så oppdager du det!). Vi som mennesker er bygd opp av milliarder av celler, så tenk deg hvilken skade du kan utsette deg for bare ved å stå foran en mikrobølgeovn i 5 – 10 minutter.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 8. november 2009 #2 Skrevet 8. november 2009 Åh, kjære vene! Her finnes det hysteriske mennesker;p Selvfølgelig skal man ikke varme opp blod(!!!) i mikrobølgeovn! Det er vel heller ikke vanlig å koke blodposene liksom?? Nei, sånne undersøkelser som dette tar jeg med en STOR klype salt. Det er tydelig at du bare leser dette uten å være kritisk overhodet. Vet du f.eks hvorfor det ikke stråler ut i alle retninger fra en mikrobølgeovn? Eller hva som egentlig skjer når man varmer mat i mikrobølgeovnen? Det er da helt naturlig at næringsstoffer som ikke tåler høye temperaturer vil gå tapt ved oppvarming i mikrobølgeovnen, nettopp fordi at maten blir "skjevt" oppvarmet. Når det gjelder stråling på utsiden av mikrobølgeovnen er jeg heller ikke så veldig bekymret. Det er laget et metallgitter i glassdøren på mikrobølgeovnen nettopp for at ikke strålingen skal komme ut der. Selvfølgelig kan noe stråling slippe ut selv om ovnen i utgangspunktet er designet for at ingenting skal slippe ut... Men ærlig talt. Du vil kunne finne forskningsartikler som mener både det ene og det andre om alle saker her i verden. Du vil f.eks finne artikler som er imot vaksiner.... og artikler som er for. Sånn er det med alt. Det er viktig å være kilde-kritisk.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 liker å lese sånnt...!! Det folk tjener penger på skal man være skeptisk til... Har jeg lært meg....
ApriIbaby Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Det faglige holdet i artikkelen faller liksom igjennom fra start: "...enkel blodoverføring...." En blodøverføring er ingen enkel sak. det er faktsik en ganske farlig prosedyre som ikke skal renges som noe enkelt småtteri....
Bimme Skrevet 8. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2009 well, well... Jeg tror at stråling generelt er farlig, og velger derfor å være føre var! Hva dere gjør tror og gjør får være opp til dere:)
Gjest ->>- Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Ja, jøss. Dessuten var det den rosa mikrobølgeovnen til månens grønne ost som oppfant svineinfluensaen sånn at jødene skulle få verdensherredømme, tjohei.
Gjest sug lut Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Den dagen kinesiologer blir sannhetsvitner for noe som helst skal jeg vurdere å bli gladkristen.
MintCondition Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Dette forklarer hvorfor jeg fikk sånn utrolig saltsmak i munnen og litt såre lepper etter å ha stappet i meg en hel pose MIKROPOPKORN her om kvelden.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Det tenkte jeg også. Det sier ingenting om hvilke matvarer som blir laget i micro kontra mat laget på mer tradisjonelt vis. Kan ikke akkurat kokkelere hva som helst i en micro heller.... Kanskje det kan si det meste om delen med blodfattig i seg selv? Men jeg er forsåvidt enig jeg. Vi bør være klar over - og kanskje skeptiske til - hva det er vi faktisk velger å spise og hvordan vi lager det
Gjest Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 jeg tåler faktisk ikke mat som er tilberedt i microen. Da blir jeg syk. Hva som skjer og hvorfor det skjer aner jeg ikke. Men syk det blir jeg. Så for noen er ikke dette noe å kødde med. For meg er det ramme alvor. Har kasta hele dritten.
Nitte Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Men kjære vene, her var det mye humbug.... Les litt om hvordan produksjon av hemoglobin foregår, og du vil forstå at påstanden om at dette nivået skal synke etter inntak av micro-mat faller helt igjennom. Det skjer ikke på 1-2-3, for å si det sånn, da foregår det i såfall en svær blødning en eller annen plass. Jeg har ikke opplevd blødning etter inntak av microoppvarmet mat. Økning i antall leukocytter kan være et tegn på forgiftning, ja, men da er økningen dramatisk. Enhver infeksjon vil gi økning i antall leukocytter. Kolesterol kan jeg for lite om til å uttale meg, men synes det høres noe suspekt ut. Og det er STOR forskjell på hvordan man behandler noe som skal inntas gjennom munnen, og noe som skal rett i blodet!
Neijasså... Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Maken til sludder! For å ta et par av de mest åpenbare: - en kinesiolog har "påvist" "forstyrrelser av energiflyten i kroppens meridianer". Kinesiologi er humbug og noe som ikke lar seg måle (hva i h* er kroppens meridianer, liksom?). Litt på nivå med homeopati og "kvantemedisin", fungerer med placebometoden. - Egg som kokes i mikrobølgeovnen eksploderer ganske riktig, men overhodet ikke pga at cellene eksploderer ("vi vet at celler eksploderer" - ja, særlig...). Egg eksploderer pga at innholdet i egget begynner å koke, noe som øker trykket inne i eggeskallet til et nivå som skallet til slutt ikke klarer å stå imot, og dermed sprekker brått (med resultat at det som er inne i egget slynges ut, egget "eksploderer".
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Noen av de få tingene jeg enda husker fra kurset jeg tok på Blindern i strålingsfysikk for noen år tilbake, er at mikromat IKKE er skumle saker. Uvitenhet derimot, DET er skumle saker det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå