Gå til innhold

Skulle hatt EL nå, men ikke utslag på test??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jeg hadde første dag av mensen 25 oktober, og da har jeg regnet ut at jeg skal ha EL i morgen, søndag 8 november. Tok en test istad, men den viste ingen tegn på at EL er underveis.. ?

Er disse testene alltid til å stole på? Har ikke sett noe til EL slimet heller. Heller ingen symptomer..

Men så er det jo det at min syklus er ganske uregelmessig da, så jeg kan jo ha bommet.. Sluttet på p-pillene 10 oktober og har hatt en mens siden.. Har gått på pilla i 4 år sammenhengende, så det kan jo være at kroppen min ikke har kommet til seg selv ennå.. :)

Men kjæresten og jeg har jo sex hver dag, så det skal jo egentlig ikke være noe problem å treffe riktig på EL :) Da er man jo nesten bombesikker på at det skal funke, i og med at sædcellene overlever i opptil flere døgn.. Eller hva?

Ønsker så inderlig å være gravid nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvordan EL-testene fungerer, har aldri brukt de selv. Det er jo bare en mnd siden du sluttet med pillene, så det kan også ha noe å si, i tillegg til at du har uregelmessig syklus.. Det er jo ikke sikkert du skal ha EL i morgen heller, dersom du f. eks. får en syklus på 30 dager denne mnd. Da kommer EL rundt den 10, altså tirsdagen..

Man er aldri helt sikker på å treffe på selv om man har sex hver dag.. Eller, man er sikker på å treffe EL ja, men det er jo ikke sikkert man blir gravid av det. Sædcellene kan leve i opptil 6 døgn har jeg hørt:)

Håper du ikke blir her inne på "BliGravid"-forumet lenge:)

Skrevet

Takk for svar! Jeg får se hva som skjer :)

Takk, det håper ikke jeg heller! Lykke til til deg også! :D

Skrevet

Jeg har brukt EL tster noen mnd. og funnet EL. Denne mnd. derimot fikk jeg aldri positivt utslag på EL. Hadde litt slim med spor av blod i, fortsatt ikke utslag på EL test.

På tross av dette er jeg gravid!! Ventet TR i går. Dukket ikke opp, så testet i dag. Og den var positiv!

Når dere har sex hver dag, så skal dere jo uansett treffe da:) Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Åja såpass :) Nei for nå lurer jeg skikkelig, ingen tegn til EL ennå, ingen symptomer eller slim..

Åå så koselig å høre! GRATULERER!! :D

Ja jeg håper det klaffer for oss snart, jeg er så utålmodig!

Hvor lenge har dere prøvd? Har du noen tips?? :)

Skrevet

Når jeg sluttet på pillene fikk jeg mensen etter 3 dager, men etter det gikk jeg 9 dager over.. Tar ca 3 mnd for noen mere før syklusen kommer høvelig tilbake til samme gamle syklus!! Så prøv å test regelmessig! :)

Lykke til!

Vi prøver også og håper på å bli gravid snart! ;)

Skrevet

Takk for gratulasjon:) Dette var vår 6 prøveperiode. Jeg har i grunn slappet veldig av denne mnd. Tenkt at det var like greit om vi drøya litt så jeg kunne fått tatt vaksine før jeg ble gravid.

Jeg vet ikke om det er noen spesielle tips jeg kan gi. Har hatt bena opp i ca 15 min etter sex de siste mnd. men også dette har jeg droppa litt denne mnd. Jeg har forsøkt salvie te og hostesaft i forkant av EL. Det gjorde jeg heller ikke denne perioden. Har hørt at grapefrukt juice skal være bra for atmosfæren nedentil. Hadde ikke smakt det før, men prøvde det for et par mnd. siden. synes det er veldig godt, så det er egentlig eneste kjærringrådet jeg har fulgt denne mnd.

Det kan jo hende at det har hatt innvirkning at jeg har slappet mere av i forhold til det også!

Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Mange kvinner har en veldig kort periode med LH-stigning... derfor trengs det flere tester pr dag for å finne EL hos noen... :) Noen finner den ikke likevel, deriblandt jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...