Gå til innhold

Til dere som har født i Bergen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var dere fornøyd med jordmor? Hvis ikke... Sa dere ifra? Hvordan var det?

Jeg gruer meg sååååånn... Om jeg får en uhyggelig jordmor som ikke forstår meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i august 07 på KK i bergen..jeg var igjennom 3 vaktskifter i løpet av fødselen, men var veldig fornøyd med alle jordmødrene jeg hadde..

Skrevet

jeg fødte begge mine på storken. første gangen hadde jeg en jordmor som var helt nazi..hun sku ha meg i badekar! men eg ville ikke bli våt,men hun fortsatte å insistere. sa ikke noe til henne direkte,men ga beskjed i samtalen før hjemreisen at jeg ikke synntes noe om å bli komandert til ting jeg ikke ville og følte ubehag med visse possisjoner hun satte meg i.

hun mente at jeg "åkket" meg for mye og gjorde lite for at fødselen sku komme skikkelig i gang.

at jeg hylte og klaget over smertene var å overdrive for alle visste jo at en fødsel gjorde vondt..hun hadde 3 vonde fødsler bak seg selv og satt og snakket om sine opplevelser. herrigud tenkte jeg og vendte meg mot kjæreten min og ba han om å gi beskjed om at hun skulle byttes ut mot en annen en. når skiftet hennes var over kom det en suuuper jordmor inn. jeg slappet med en gang av og ting skjedde utrolig fort. hun satt ved sengen og beroliget meg til det hele var over. hun lignet utrolig på Kirsten Dunst hehe.

hun her nazien het Ann-Helen. en dame i 40årene tror eg.

andre gangen var eg på storken i 15min før det var over. husker ikke jordmoren engang. huker bare at hun slang seg mellom bena mine og grebbet jenten før hun klasket i på gulvet hehe...alt gikk så fort og eg rakk ikke å reagere på hverken det ene eller det andre. hadde stående fødsler begge gangene.

denne gangen ska jeg ha vannfødsel på storken hvis alt går som planlagt. håper bare fødselen varer litt lengre enn 15min slik at jeg får en skikkelig fødselopplevelse:)

og får jeg nazi jordmoren så skal jeg gi klar beskjed om at jeg ikke ønsker henne som min jordmor. det er mitt how og jeg om skal styre det!

Skrevet

Jeg hadde også en trasig jordmor. Jeg fødte på føden, men jordmoren jeg hadde jobbet vanligvis på Storken. Jeg fikk ikke noe smertestillende, kun saltvannspalpler og det var grusomt! Ingen bedøvelse før hun klippet, selv om det står i alle bøkene at det skal vi ha. Fikk ikke lov å skrike! På siste press ri brølte jeg! Da klippet hun, og det kjente jeg jævlig godt! Revnet som ett stjerneskudd. De brukte 2 timer på å sy meg igjen etterpå. Jordmor fikk det ikke helt til og måtte be om hjelp av en annen underveis.

Jeg vet ikke hva jeg skal si for å trøste deg! Jeg gråter hver dag med tanke på at jeg skal føde snart igjen! Angrer veldig på at jeg lot meg overtale til ett barn til!

Skrevet

Sis Annie jeg håper du har snakket med jordmor om dette og jeg håper virkelig du har klaget til KK!!!!

Jeg hadde en opplevelse sist som gjorde at jeg fikk en samtale med jordmor og en til på KK i ettertid der de journalførte min opplevelse av fødsel og opphold. De sa at det var kjempebra at jeg gav tilbakemelding, både for min del og for deres del, slik at de kunne gjøre en bedre innsats.

Jeg blir nok selv litt strengere denne gangen pga erfaring og utdannelse. Og jeg kan si at den måten du ble behandlet på er ikke lovlig!! Kan ikke skrike, hallo!, alle gjør jo det der oppe!

Lykke til denne gangen!!!!

Skrevet

Jeg fødte i september (må bare innom her litt av og til å kikke fortsatt) og hadde en fantastisk jordmor:) Veldig rolig og behagelig:) Har overhodet ingenting å klage på hverken ift. fødselen eller barseloppholdet etterpå:)

Skrevet

jeg fødte begge mine barn på storken. veldi fornøyd med alt:) Mange jordmødre innom ved fødsel nr. to, alle veldi greie!

Jeg måtte også klippe under fødsel nr.1. var ikke bedøvelse, å det er pga at når de ser det er behov for litt "hjelp" er det ikke tid til å begynne med bedøvelse,. rævnet SKIKKELImed nr.2, å skal love at det var MYYYYE værre en å bli klippet.

skal på storken denne gang også, kvir meg selvsagt, men gleder meg jo veeeldi til siste press rie;))

lykke til alle sammen. om vi er misfornøyd har vi VELDI lov å si fra. VÅR fødsel skal være VÅR fine opplevelse, som vi skal huske som noe fint!!

Skrevet

Jeg fødte i september. Første jordmoren jeg fikk (Storken) var litt brysk, men det var heldigvis vaktskifte rett etter at jeg kom så da fikk jeg ei kjempekoselig jordmor. Ganske ung, Kari heter hun. Lå på Storken i 4 dager og synes alle jordmødrene jeg traff etter det var kjempefine. Var ei som var litt hektisk en dag, men hun unnskyldte seg dagen etter og sa det hadde vært veldig hektisk. Og som en som jobber på Haukeland som sykepleier til vanlig så skjønner jeg det, og syntes det var flott at hun unnskyldte seg dagen etter! Alt i alt syntes jeg det var så og si bare positivt på Storken!

Jeg ble forresten også klippet uten bedøvelse, men det var rett og slett ikke tid til bedøvelse. Jeg fikk samtale med jordmor om dette i etterkant og hun sa at klipping blir mer og mer sjelden (før ble så og si alle klippet) og der og da var det ikke tid til bedøvelse for jenta skulle ut NÅ. Må si at det å bli klippet var temmelig kjipt, men er jo glad for at jenta mi kom ut frisk og fin (hjertelyden gikk sånn ned mellom hver ri og jeg hadde alt for langt tid mellom hver pressrie).

Skrevet

Jeg har hatt 4 jordmødre på to fødsler.

Marianne og Marte på storken og Kathrine og Hilde på føden.

Alle var fine syns jeg! Men likte best Hilde og Marianne.

Husker jeg ble så irritert over at hun Marte skulle ut og spise når jeg hadde det på det vondeste;) Skjønte ikke at noen kunne bry seg med det akkurat det der og da;) Denne gang ønsker jeg storken igjen og vil spørre om å få Marianne. Har ellers skrevet et fødebrev og presisert dette med viktigheten av, og hva en god jordmor er for meg (har endel traumer fra forrige fødsel som jeg ikke ønsker skal komme opp igjen følelsesmessig denne gang).

Lykke til! Tror nå de fleste er flinke og koselige!

Skrevet

Fødte der for 3 år siden. Var super fornøyd med hun jeg hadde under selve fødselen. Tror de fleste er greie og gjør hva de kan for at vi skal ha en god opplevelse.

Vi må selvfølgelig gi beskjed hvis det er noe man er misfornøyd med men tror det er viktig å tenke positivt og de er der for å hjelpe oss:)

Skrevet

Har født to ganger nå ,sist for 2 uker siden (må innom her og følge med på dere innimellom ;P )...

Storken i 2006,- Gikk igjennom 3-4 jordmødre ( holdt på i 47 timer tilsammen,så gikk litt i surr) og alle var koselige... Dvs, den siste var veldig kommanderende og autoritær og mens det stod på,hadde jeg lyst til å kaste henne ut vinduet.... Men i ettertid innser jeg at jeg måtte ha en jordmor mot slutten som ikke dikkedariet meg rett og slett... Når en dame på 182cm og 140 kg har det vondt og er sta som et uvær,så trenger hun noen som kan styre henne ;)

Føden for 2 uker siden,ble satt igang pga fostervannslekkasje,så jeg ble innlagt ca 13:00 og hadde født 07:19...Gikk igjennom en del jordmor-skift og likte samtlige! :) Der var en som hadde en halvtime igjen av skiftet sitt da jeg kom inn på fødestuen,hun virket litt tiltaksløs og upersonlig, men var jo hyggelig. Skjønner jo at hun var sliten etter en natt på jobb.

Alle som hadde med meg å gjøre det døgnet og neste,var koselige og flinke. Ikke bekymre deg. Får du en du hater,så enten bruk sinnet positivt som styrke i fødselen eller be om å få en annen. Opplys fødselspartneren din om at han/hun kanskje må be om det for deg. (Kan være du er litt for "opptatt" ;P )

LYKKE TIL med fødselen! Dette går så bra så :)

Skrevet

Jeg fødte på føden mars 07 og var veldig fornøyd med de som var inne hos meg på rommet hvor jeg lå og tiden før det. Ble satt i gang så kom opp tidlig om morningen og var først på obs posten og på føden var det omtrent alltid en som var der for de måtte overvåke babyen og litt sånn. Jeg gleder meg til denne gangen også og er det noe jeg ikke er fornøyd med så kommer jeg nok til å gi beskjed :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...