nr.3 :) Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Mannen min har fått feber i dag og begynt på tamiflu siden jeg er gravid. Jeg fikk også relenza, men er veldig usikker på om jeg tør å begynne på det. Tok vaksinen for en uke siden så den har vel ikke full effekt enda. Har lest at den er tryggere å ta enn det er å ha infulensaen, men jeg er litt skeptisk likevel, særlig siden mannen min ikke er veldig syk. Hva ville dere gjort? Vurderer å vente til imorgen for å se an formen hans....
_Løvemamma_ Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Om mannen din er veldig syk eller ikke sier ikke noe om hvor syk du kommer til å bli om du blir smittet. Relenza virker lokalt på luftveiene, og gå i veldig liten grad over i fosteret og skal vist være helt grei å ta selv om man er gravid. Men om jeg ville tatt den? Det vet jeg helt ærlig ikke.
nutri Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 du har jo et visst forsvar siden du har tatt vaksinen, selv om det ikke er maks beskyttelse før 2-3 uker vaksinedato. Siden du er skeptisk til Relenza, og mannen ikke er veldig syk, ville jeg heller tatt forhåndsregler; Hold avstand til ham, bruk evnt munnbind begge to, vær nøye med håndhygiene. Skulle det vise seg at det er influensa han har fått, og du blir smittet kan du bruke Tamiflu som behandling.
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Jeg var i samme situasjon, men hadde to barn hjemme med influensa. De siste dagene ble de kjempedårlig og jeg fikk med relenza. Legen forsikret meg om at det var bedre for meg å ta det for fosteret enn at det skal ha 39 i feber i 7 dager slk som barna mine hadde. Jeg var veldig i tvil, men har gått på det i tre dager, siden jeg også leste at det kun virker i luftveiene og at minimalt går over i blodet. Nå har de vært friske i to dager, og blir jeg ikke dårlig i løpet av natten, så slutter jeg. Da tror jeg smittefaren for meg er over, og jeg har da kun tatt kuren i tre dager.
nr.3 :) Skrevet 9. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2009 Jeg endte opp med å begynne på kuren. Han har ikke blitt noe særlig dårligere, veldig vondt i magen, men ikke mer feber. Men er det lurt å slutte midt i kuren?? Jeg forsto det på pakningsvedlegget at den ikke burde avsluttes før den var ferdig? Syns det er litt ekkelt å innhalere dette pulveret og tviler på at jeg får i meg alt da jeg ikke puster kjempehardt inn, men satser på at jeg får i meg nok til å ikke bli syk selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå