Gå til innhold

Vielse kl 1230 eller 1530??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere valgt? synes det både er for tidlig og for sent!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville egntlig ikke hatt noen at av dem. Vi giftet oss kl 14..det var helt perfekt..Men om jeg måtte velge så hadde jeg valgt 1530 og tatt fotografen først..

Skrevet

Jeg hadde tatt 15.30. Vi giftet oss kl. 14.00 og er glad for at vi ikke valgte noe tidligere. Hvis du skal til frisøren for å fikse hår osv så tar det veldig lang tid og jeg synes iallefall at det er deilig å ha godt med tid.

Det som også er en fordel er at det ikke er så altfor mange timene mellom vielse og middag.

Når det er sagt så hadde en mellomting vært best. Dere kan ikke velge en annen dag, da?

Skrevet

Hvis vi tar fotografen først får jo brudgommen se bruden før vielsen da:( har ikke lyst til det egentlig. Jeg vet kl 14 er perfekt!!

Skrevet

personlig hadde jeg tatt 15.30. Synes 12.30 er altfor tidlig hvis man har gjester som bor langt unna. Dagen blir i lengste laget for de. Men jeg er ikke spesielt opptatt av laaaaaaang fotografering som mange andre. Vi tok bildene ved lokalet(som lå flott til) tok vel ca 30 min. Det enkle er ofte det beste, vi hadde ett lite bryllup med nærmeste familie og masse venner:)

Skrevet

Ville valgt 15.30

Skrevet

Vi hadde selv 13.30, og syntes igrunn at det var ganske passe- god tid til fortografering etterpå, mens gjestene minglet med champagne og canapeer. Greit å ikke ha middagen for seint også; er jo ofte slik at den trekker litt ut pga taler osv, kjipt å ikke få nok tid til å danse og feste etterpå;) SÅ jeg hadde nok gått for 12.30, for ikke å måtte ha tidspress på dagen.. Digg å slippe å stresse for å rekke tingene på en slik stor dag=)

Skrevet

12.30 uten tvil! da blir kvelden litt lengre! masse lykke til:)

Skrevet

Ville uten tvil ha valgt 12.30. Synes 15.30 blir altfor sent. Man skal jo ta bilder, og middagen varer jo i flere timer. Blir jo natta før kaka skal sprettes....

Skrevet

1530 er altfor seint om du skal ha fotografering og selskap etterpå.

Dere kommer ikke til å rekke noe etter middagen er ferdig.

Skrevet

Hadde tatt 1530.Kjedelig for folk å vente timesvis på middag.Vi brukte ca 45 min ,med fotograf.Det ble mange flotte bilder og holdt i massevis.

Vi giftet oss kl 15 og det var helt perfekt:)Ble ikke stress med noen ting.Og vi rakk masse etter middagen var ferdig.Satt ved bordet noen timer.Det er grenser hvor lenge man sitter til bords.

Lykke til med bryllup:)Blir koselig uansett!

Skrevet

Jeg hadde valgt 12.30.

Gjestene tåler å vente litt (og noen vil kanskje skifte tøy mellom kirka og middagen (mange bunadsfolk velger det)).

Og dere får max ut av dagen. Du trenger ikke såååå lang tid til frisøren, så det blir bare langdrygt og sein start på dagen for deg om dere starter 15.30.

Ta 12.30 og ha goood tid til å nyte dagen!

Skrevet

Ta 12.30! Vi ble viet klokka 13.30, og da skrev vi i innbydelsen at de kunne møte i lokalet klokken 17.00.

I tiden imellom kunne folk spise/drikke og slappe av som de ville. + bli litt bedre kjent;)

Men... Vi hadde et bryllup med mange venner og ikke så mye familie, så det er kanskje enklere å sende dem ut på egenhånd;) hehe

Skrevet

Jeg ville valgt klokka 12.30. Så bruker dere en time i kirka, en time på fotografering vips er klokka 14.30. Så slapper dere av en times tid, og lader opp til kveldens fest. Klokka 15.30 drar dere til festlokalet, og mingler med gjestene. Så kan dere spise klokka 16. Er jo veldig vanlig middagstid det. Og middagen under bryllup pleier å ta tid. Det er jo gjerne tre retter og 10 000 taler og sanger :) Er jo dumt å ikke bli ferdig med middagen før klokka 21 å. Har vært i ett slikt bryllup, og Gud så kjedelig. Det ble jo ikke noe kaker før klokka 22 og fest klokka 23. Jeg var høygravid, og kjempetrøtt. Skuffa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...