Gå til innhold

Hva har du ikke visst, som alle andre tilsynelatende vet?


Gjest

Anbefalte innlegg

hahah morro... :P

 

Jeg leste ett eller annet for leeeenge siden, som jeg helt klart har missforstått eller glemt deler av og laget min egen versjon av..

Nemlig at hvis du tok en abortpille og den ikke virket, kom babyen ut med den i handa!??? Dette gikk jeg i mange år og trodde på..

 

Men fakta, jeg har lest en artikkel hvor det var en baby som kom ut med en pille, men hvilken pille???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ei venninne en gang som syns at det var helt genialt å ha kopimaskin, for hvis man bare hadde ett ark igjen, så kunne man jo bare kopiere det siste, og da slapp man jo å kjøpe ark noen gang igjen! Hahah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og ei venninne av meg var ca 8-10 år, låg vi under sofabordet hjemme hos meg, og diskuterte hva vi ville bli når vi ble store.

Jeg sa til hun at jeg ville bli jordmor når jeg ble voksen.

"Jeg får ikke låv av mamma å bli hore jeg" sier hun.

HORE, utbryter jeg! Jeg sa jordmor, det er jo en som tar i mot babyer!!

Åja, jeg tror ikke jeg får låv til det heller"

 

Jeg kunne høre mamma lo godt og høylydt borti stolen da, ja.

 

Også en annen en:

I hele min oppvekst har jeg gått rundt å sakt PIKKstol (pistol)

Og var egentlig ganske gammel når jeg forsto at det ikke var det det het.

 

Nr 3:

Når jeg fikk mensen i en alder av 13 år, trodde jeg at livet mitt var over. Jeg grein og grein og trodde at jeg skulle gå å blø hver eneste dag resten av livet. Jeg trodde jeg ikke kunne være med vennene mine lenger, ikke svømme, ikke gå på skolen osv, pga at det skulle renne blod hele tiden.. Hihi

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for å stoppe kokinga - hilsen kokk her også. Så lærte du også noe. det er jo det samme med blansjering, det skal i kaldt vann for å stoppe å koke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gikk opp et lys for meg nylig da vi skulle lære (engelske) dyrelyder på youtube. Plutselig kom det opp en fugl med "tweet tweet" ved siden av. Tweet tweet - hva er det for noe? Jeg tenkte etter kort tid at det trolig hadde noe med "tweet" og "retweet" på Twitter å gjøre. Altså "pip-pip" på godt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle sette poteter selv for første gang, og ringte pappaen min for å spørre hvilken vei som var opp. Og jeg er oppvokst på gård altså!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe mye artig.Leste her i fjor at HaPå betyr Hamar pålegg, så den bruker jeg å brife litt med.. hihi =)Dere husker vel den populære sangen freestyler, alle hadde den som ringetone på 90 tallet.Hverfall, jeg har hele tiden sunget "rakkamakkaphone" (hva slags setining er DET liksom?!)De synger jo selvsagt "rock you're microphone"Ler godt av denne =)

 

Det er vel helst: Rock your microphone.

 

(Hvis ikke blir betydningen - Rock, du er mikrofon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første klasse fortalte jeg de andre barna i klassen at jeg var så heldig å være født på den dagen jeg hadde bursdag. Jeg syntes det var utrolig flaks at av alle dager i året, ble jeg født på bursdagen min.

 

*GRøSS, kjenner jeg rødmer lett av dette den dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang når jeg var liten så sier mamma og pappa til meg at vi skal dra å besøke Anna, som var ei tante av mamma. Jeg hadde aldri hørt om det som navn før og trodde hun mendt ender, eller den anda, så jeg sa at da ville jeg ha med meg brød så jeg kunne mate anna. (anda)

 

Jeg har nesten hele livet sagt sparebørse, ikke bøsse. Ingen har retta på meg heller før jeg blei sammen med min kjære for snart 6 år siden.

 

Også har jeg i mange år gått og trudd at kjønnslepper og klitoris er det samme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg men, en venn av en venn trodde egg var laget av melk.

 

Jeg trodde bilmerke Alfa Romeo het Alfa omega

At tiss kom ut av klitorisen

At det var skjeden som hadde utvidet når en kvinne hadde utvidet med " 4 cm"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en lengre biltur med ei venninne, og hun spurte; "hvorfor er det så mange steder som heter Gravlund?" Hun visste ikke at det var et annet ord for kirkegård :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at ikke barn ble invitert med i bryllup.

 

Ikke jeg heller: Før i fjor, da vi var bedt på bryllup midt i fellesferien hos venner i en by i andre enden av landet og oppdaget at det ikke var plass til barna ved middagsbordet!

 

Ikke eneste paret som sleit litt der, for å si det slik. 3-dagers bryllup på hotell, invitasjonen var sånn passe rundt formulert, og så var det vel litt kulturforskjeller som slo inn også. For i vår del av landet er bryllup et familieselskap der alle generasjoner deltar hele kvelden. Men slik var det visst ikke der bruden var fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som ble rasende på meg fordi jeg ikke kunne forstå hvordan hun fikk alle himmelretningene til å forandre plass når hun snudde på kartet -.-

 

"Jammen SE da! Nå er vest der, men når jeg snur sånn...så bor vi på Østlandet." ... Og nei, hun spØkte ikke.

 

Samme jenten trodde også at trafikklysene kunne smelte om det ble over 50 + ute :)

 

Hmm... kan ikke komme på noe om meg selv i farten, men det er nok mye jeg ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min aller første kjøretime visste jeg ikke at det var noe som het turtall og turtallsviser på et dashbord i en bil (hadde bare kjørt skikkelig gamle biler før).

 

Nervøs var jeg også, så jeg satt hele timen og stirret på dette merkelige "speedometeret" som ALDRI gikk over 30 km/t, selv om jeg følte at farten måtte begynne å være litt høyere enn det. Heldigvis foregikk hele den timen i et rolig bystrøk der farten maks var 50 km/t. Må uansett ha vært utrolig merkelig kjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Jeg visste ikke at ikke barn ble invitert med i bryllup.
Ikke jeg heller: Før i fjor, da vi var bedt på bryllup midt i fellesferien hos venner i en by i andre enden av landet og oppdaget at det ikke var plass til barna ved middagsbordet! Ikke eneste paret som sleit litt der, for å si det slik. 3-dagers bryllup på hotell, invitasjonen var sånn passe rundt formulert, og så var det vel litt kulturforskjeller som slo inn også. For i vår del av landet er bryllup et familieselskap der alle generasjoner deltar hele kvelden. Men slik var det visst ikke der bruden var fra.

Ble litt nysgjerrig, hva gjorde dere da? Her jeg er fra er det og vanlig å ha med barn, men da står det skrevet i innbydelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at ikke barn ble invitert med i bryllup.
Ikke jeg heller: Før i fjor, da vi var bedt på bryllup midt i fellesferien hos venner i en by i andre enden av landet og oppdaget at det ikke var plass til barna ved middagsbordet! Ikke eneste paret som sleit litt der, for å si det slik. 3-dagers bryllup på hotell, invitasjonen var sånn passe rundt formulert, og så var det vel litt kulturforskjeller som slo inn også. For i vår del av landet er bryllup et familieselskap der alle generasjoner deltar hele kvelden. Men slik var det visst ikke der bruden var fra.
Ble litt nysgjerrig, hva gjorde dere da? Her jeg er fra er det og vanlig å ha med barn, men da står det skrevet i innbydelsen:)

 

En snill kjøkkensjef ordnet raskt med et lite barnebord med pizza, pølser og chips på naborommet (og dør på gløtt inn til hovedspisesalen), og så slo vi foreldre oss sammen og fikk ordnet med tegnefilm og litt snacks til barna på det hotellrommet som var nærmest etterpå. Så byttet vi på å gå opp og følge med ungene, også etter (sein) leggetid. Barna kjente jo hverandre fra før. Bruden var virkelig lei seg for misforståelsen, stakkar! Men det gikk jo heldigvis greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg gikk på ungdomskolen før jeg lærte forskjellen på moped og motorsykkel. Dessuten sa jeg alltid Motped istedefor Moped.

Kunne kalle moped for motorsykkel og motorsykkel for moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuer produserer ikke melk før de har en kalv. Det var et Aha moment når jeg skjønte det. Ganske logisk egentlig da.

 

Haha, jeg visste heller ikke det før jeg var ca 20. Forsto ikke hva ordet kvige var heller. Hm..nå har jeg glemt det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig lei meg da vi skulle til Oslo og mamma ikke hadde bestilt rom på hotel Cæsar. Var sikkert 10-11 år.

 

Ringte en gang søsteren min for å få henne til å begynne å koke kjøtt da jeg ikke rakk bussen. Lo godt da jeg kom hjem å så en stekepanne full med vann og to kjøttstykker oppi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge u/t sto for "undertegnet", altså med Nick. Syntes det var rart at de ofte var anonyme, men tenkte det måtte være en glipp. Haha!

 

Sedan fikk jeg forklart av samboeren min i fjor. Visste at det ikke var et bilmerke, men skjønte heller ikke hva det egentlig var.

 

Jeg skjønte på fødselsforberedende kurs (29 år) at det ikke var skjeden som skulle bli 10 cm. kremt.

 

I den første tråden jeg leste her inne fikk Annie veldig hard medfart. Jeg tenkte at det var kanskje litt dumt av henne og bruke navnet sitt slik at alle visste hvem hun var, når hun skulle skrive provoserende innlegg. Etterhvert tenkte jeg at denne Annie var da meget aktiv her inne. Hahahahhahaha. Det gikk en stund før jeg skjønte at det ikke var ÈN bestemt person :)

 

Og ja, det heter selvsagt "Rock YOUR microphone", ikke "rock you're microphone, som da betyr rock you are michrophone".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skikkelig flaut, så nå må jeg være anonym; Jeg var rukket å bli 20 år før jeg oppdaget urinåpningens plassering. Trodde hele tiden at det var rett ved/på/i klitoris.

 

hæ? er den ikke det? hvor er den da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Når jeg var liten skjønte jeg ikke hvorfor det stod "best før..." på alle ting ( matvarer ) og lurte på hvorfor alt var bedre/best før??? ;)

Hørte ei som trodde de sang "Ohhh,we`re going to eat pizza" på sangen "we`re going to Ibiza" ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...