Gå til innhold

Når barna bader sammen,

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan reagerer dere dersom de tar på hverandre nedentil?

Storesøster var grønn og lilla av misunnelse når jeg hadde funnet en megabalje til lillebror og satt i dusjen og fyllt meg vann. Så hun fikk gå oppi. Plutselig ler hun og dingler tissen til lillebror. Jeg sa at slik gjør vi ikke.

Men jeg lurer på, hvorfor? Hvilken forklaring kan jeg gi på hvorfor hun ikke kan leke med den, men kan kile han på haka??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier ingenting om de ikke spør meg. Jeg har ikke stoppet dem når mine har gjort slik. Er vel helt naturlig for dem å gjøre slik. Mine har tatt på hverandre de også, og de snakker av og til sammen om at den ene har tissemann og den andre tissejente..

Det er ikke så spennende nå lenger, det gikk over av seg selv.

Skrevet

Hun dinglet med den. Som om den dinglet frem og tilbake. Men den er jo litt liten til det da.

Jeg synes ikke noe om at hun "slår" til den og ler av det.

Skrevet

Nei slå skal man jo ikke gjøre enten det er der eller der på kroppen.

Her har jenta tatt tak i tissen til storebroren sin og dratt den så hardt at den ble så lang at jeg måtte stirre for å se om at jeg virkelig så det jeg så.. Da spurte jeg han om det ikke var vondt, men han bare lo og sa neida kan dra den langt den og dro i den selv. Han har også kjent lille søstera si nedentil. Skjønte ikke helt hvor tissejenta var henne. Jeg sa ingenting til det heller så lenge hun ikke sa noe. Tror det er helt naturlig jeg, og viktig de får et naturlig forhold til det.

Jeg forteller mine at det er de selv som bestemmer over kroppen sin, sier de nei er det nei. Da har ingen andre lov å gjøre noen ting som helst. Tror nok barn også leker "doktor" og undersøker hverandre når det ikke er voksne til stedet.

Skrevet

He he jeg måtte rett og slett flire litt av barna dine =)

Ja det er jo som du sier, men føler bare at settingen ble feil. Kanskje jeg heller bare skal si at hun ikke skal slå. (Det var jo ikke et vondt slang, men flere gode dytt) Og heller la dem selv ordne opp.

Jeg er jo alltid på badet når lillebror er i stampen. Alene eller med storesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...