Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre enn meg her inne som ikke har slutta å røyke enda ?

eller er det bare meg som ikke klarer :S ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke det du vil høre, men jeg sluttet på dagen ved positiv test. 3+4. Har ikke tatt et trekk etter det. Håper du klarer å slutte snart!

Lykke til!

Skrevet

bare tenk på hva du gjør med den lille i magen hver gang du tar ett trekk, så slutter du nok snart=)

lykke til! =D

Skrevet

"2010-håpet + mailykkeliten"

jeg fant det ikke ut før jeg var ca 8 uker på vei,at jeg var gravid, men sluttet dagen etterpå! røyket i 10 år så veldig stolt av meg selv:) vi er flinke;D

Skrevet

Jeg har også sluttet, men jeg sluttet 2 dager før jeg testet positivt sammen med ei venninne.. Men i forrige svangerskap klarte jeg ikke og slutte, men røyka veldig lite.. Fikk ei litt lita jente, men hu har ikke vist noen tegn til skader av røykinga enda... Men det beste er helt klart og slutte, for jeg merker stor forskjell fra det forrige svangerskapet til nå, er i mye bedre form, men det er ikke helt sikkert det har med røykinga å gjøre...

Uansett lykke til, både med røykeslutt og videre i svangerskapet:)

Skrevet

Liss:

kjempe bra:) vær stolt av deg selv:) vet det kan være vanskelig! for meg gikk det kjempe lett heldigvis:)

vi er flinke og kan være godt fornøyd med oss selv:)

lykke til videre:)

Skrevet

Jeg slutta også på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid (den dagen mensen skulle kommet...) Det var kanskje ikke akkurat dette du ville høre da du startet denne tråden, men jeg tror det er veldig viktig å gjøre alt man kan for å slutte, for barnets del. Det som er gjort hittil er gjort, så det er ikke så mye å gjøre med nå, men du kan fortsatt spare barnet for mange giftstoffer fremover dersom du slutter nå! Jo før jo bedre! :-) Giften fra røyken går i melka også, så man bør absolutt ikke røyke når man ammer heller. Lykke til! Tenk at dette er et av de viktige livsvalgene du tar, for deg og for barnet ditt, og hvis du bare innstiller deg mot å klare det er jeg sikker på at det går! Så pakk vekk skyldfølelsen fra det fortidige, og gjør noe med situasjonen nå!

Skrevet

Jeg strever selv... så jeg vet hvordan du har det...

Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før i 4 mnd, og sliter enda..

Er mye alene med 3 barn ettersom min mann jobber på båt og er borte så og si halve året...

Men jeg har gått ned fra 15-20 om dagen til 3-5 om dagen...

Legen sa til meg at det er bedre jeg trapper ned litt etter litt, enn å bråslutte... for stress kan være like gale for barnet... og det å slutte brått med røyking.. er like gale for barnet som stress...

Men jeg jobber med saken om å slutte...

Skrevet

Huff.. jeg har heller ikke slutta... ikke bare deg nei... er i 24 uke...

Skrevet

Jeg vet det er vanskelig å slutte, men jeg klarte det, og nå kan jeg fortelle deg hvorfor:).. Det jeg gjorde for å bli motivert var å lese ALLE artikler om hva røyking kan gjøre med den lille spiren som vokste i magen min. Tilslutt ble skyldfølelsen og redselen for at jeg kunne skade barnet mitt så stor at jeg stompet røyken.

Jeg er forsatt røyksyk innimellom men da er det bare å lese en artikkel om skadevirkningene:)

For meg funket nedtrappingen dårlig, det førte til at jeg ble enda mer stresset og tenkte på røyk hele tiden.. Mye lettere og mindre stress ved å slutte..

Lykke til, håper du klarer å stompe røyken:))

Skrevet

Har heller ikke klart å slutte helt, men holder meg under 3 om dagen.

Skal klare det tilslutt=) !

Skrevet

takk for alle svar :) !! . prøver å slutte har kutta ned til 3-5 om dagen . så jeg er ingen stor røyker . noen dager klarer jeg bare 2 og noen andre er de nesten jeg tar den 6 røyker . får dårlig sammvittighet .men samtidig så er jeg ikke mere enn 16 uker så føler meg ikke så gravid fordetom jeg er det . prøver hele tiden . men jo mere jeg tenker på å slutte jo mere røyk vill jeg ha. så det er ikke lett . min mamma røyka med meg og moren til barnefaren lysta på røyk ( på den tiden viste de ikke bedre ) å hu gikk å røyka konstant fordi det var bare det hu hadde lyst på . ble menneske av oss å . ikke at det unnskylder . men er stolt at jeg har kutta ned såppas som jeg har gjort . :)

Skrevet

Jeg har klart det! Men her en natt drømte jeg at jeg tok en. Såååå godt det var. Nå har jeg klart meg i 3,5 måneder og jeg håper at jeg ALDRI begynner igjen. Det var kvalmen som reddet mitt barn. Les artikler du. Det høres ut som et bra tips!

Lykke til alle sammen

Skrevet

Jeg slutta også da jeg fant ut at jeg hadde positiv test forrige svangerskap, og har klart å holde meg.

Er veldig stolt av meg selv, men jeg vet at jeg aldri resten av mitt liv kan ta et eneste trekk av en røyk, for da kommer jeg til å havne på "kjøret" igjen..

Har prøvd å slutte en haug med ganger før jeg ble gravid, men det var liksom det som måtte til for at jeg endelig skulle klare det.

Lykke til! Krysser fingrene for deg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...